Indie / Pop
7,5

Tea Party - Tea Party

In 2016 was daar de eerste single ‘Send Me A Letter’ van het Australische PinkTea, Het drietal Thomas Murphy, Tash Hansen, David Maude is daarna doorgegaan en onlangs brachten ze hun eerste EP uit.

label : Eigen beheer / TCBYML

Prachtige albumcover
Deze EP telt vijf tracks en de toch wel wat duistere en onheilspellende albumcover zet je misschien wel op het verkeerde been. Dat deed het bij deze recensent wel in ieder geval. Opener ‘Smoko’ is een meer dan prima Indietrack waar de akoestische- en elektrische gitaren de basis vormen op een vlot lopende melodielijn en het gevoel dat je misschien bij het bekijken van de cover hebt verdampt meteen als sneeuw voor de zon. Atlantis (Sick City) is een wat rustiger nummer waarbij ook nu weer de gitaarriffjes allesbepalend zijn. Het meest intense nummer is waarschijnlijk ‘Old Vines Don’t Make The Best Wine’; drums, bas en elektrische gitaren hebben een aanstekelijk stuwend karakter waar Murphy met zijn stemgeluid in meegaat.

War On Drugs en Fleetwood Mac waren inspirerend
De titelloze EP kwam in een kleine zes maanden tot stand en is volledig opgenomen in de thuisstudio van Murphy in Brisbane aan Australië’s Goldcoast. De band creëert een prima eigen geluid en komt ook tekstueel prima uit de hoek. ‘Tea Party Nadine is het meest rustige nummer en is het meest persoonlijk; de inspiratie komt vooral voort uit quotes van zijn  oma die uit zijn jeugdperiode zijn blijven hangen. Dat band als Fleetwood Mac en recenter The War On Drugs van invloed zijn geweest op de band wordt al luisterend wel duidelijk. De afsluiter ‘Social Graces & Melted Faces’ is een soepel midtempo nummer en sluit deze eerste kennismaking met deze band af.

Met regelmaat staan er Down Under nieuwe bands op en in navolging van een band als bijvoorbeeld Holy Holy is het nu aan Tea Party om met een ambitieus klinkende EP te komen. De aandacht en nieuwsgierigheid naar een volwaardig album zijn absoluut gewekt want deze EP klinkt wel heerl erg veelbelovend. Veel luisterplezier.

Indie / Pop