The Kelly Family - 25 Years Later

label: Universal music

2019-10-23 07:00:00 • min lezen

Folk
7,5

The Kelly Family – 25 Years Later

De Amerikaans/ Ierse band gaat al lang mee. Men begon in 1975 als Kelly Kids en scoorde in 1979 een enorme hit met ‘David’s Song’. De folksong ging de hele wereld over en de familie kwam hiermee nogal onder druk te staan. Het volk vond er wat van dat deze familie met kinderen zo omging. Uiteindelijk vertrekt de familie vanuit Spanje naar Nederland en leefde hier een periode in de luwte.

Na het overlijden van moeder trok de band terug maar werd in 1994 Duitsland enorm populair met het album Over the Hump dat op hun eigen label KELLIFE werd uitgebracht. Twee jaar later scoorden ze met ‘I Cant Help Myself’ en ‘I’m in Love with an Alien’. Nu weten we waar de titel van 25 jaar later vandaan komt. De familie heeft ervoor gekozen om Over The Hump opnieuw te produceren en in een nieuw jasje te steken.

Inmiddels is de vader in 2002 overleden en wist een deel van de familie in 2017 met het album We Got Love een comeback te maken. De kinderen zijn geen kinderen meer en kennen inmiddels hun eigen solo carrière. De een succesvol, de ander wat minder of is gewoon een andere richting in gegaan.
Met dit album zorgt de band met ‘We Had A Dream One One Big Family’ dat hun droom weer gestalte krijgt. De country songs ‘Star of A County Down’, ‘Fathers Nose’ of ‘Take My Heart’. Het zijn en blijven mooie liedjes die het tegenwoordig weer goed doen. The real folk en pop is wat The Kelly Family brengt.  Dit doen ze dan ook erg goed live waar dit album centraal staat. Het album is ook in een fan box verkrijgbaar.

The Kelly Family is te zien
21 februari Ahoy te Rotterdam

Folk