The Who - Who

Label: Polydor

2020-12-06 07:00:00 • min lezen

Pop / Rock
8

The Who – Who

De oerrockers uit Engeland wisten in de jaren 60 al hun stempel op de hedendaagse popmuziek te drukken. Wie kent niet de molenwiek (zwaaiend/draaiend rechterhand) die gitaristen gebruiken om indruk te maken op het publiek, het omtrappen van het drumstel op het einde van de show. Het stukslaan van de gitaar of het draaien van de microfoon aan het snoer.
Het zijn de classic rock houdingen die tot op de dag van vandaag wordt na gedaan. Of het nu een kleine band op de hoek is of een huidige wereld act.

De bandleden van The Who, lees Roger Daltrey en Pete Townsend (de andere twee zijn al overleden) weten nog steeds mooie albums te maken en zijn live nog altijd een van de top acts van de wereld. Ze hebben al zoveel beleefd dat men weet te relativeren met humor zoals op het ‘All This Music Must Fade‘ en ‘Detour’. Maar ook weet men nog steeds de maatschappelijke thema’s een platform te geven zoals in het ‘Hero Ground Zero’ en het Ball And Chain dat over de internationale gevangenis  ‘Guantanamo’ met alle discutabele omstandigheden gaat.

Het album is exact 1 jaar geleden uitgebracht maar kent in deze nieuwe versie een bonus album en kent een mooie uitvoering van 7” in een box aangevuld met de live cd. Met de intro van de bonus album hoor je de heren herinneringen ophalen, vol humor en ongein.
Hier zijn de classic songs waaronder ‘Substitute’, ‘Won’t Get Fooled Again’ (C.S.I. tune) en ‘The Kids Are Alright’ op een akoestische wijze vertolkt. Hier hoor je dat we te maken hebben met top artiesten die ver boven het gemiddelde staan.

Pop / Rock