Nieuwe verzamelaar voor Toby Keith

Label ; Show Dog / Thirty Tigers

2019-10-29 07:00:00 • 3 min lezen

Country
7,5

Toby Keith - Greatest Hits / The Show Dog Years

De man verkocht inmiddels meer dan 30 miljoen albums! De naam? Toby Keith, 58 jaar, afkomstig uit Oklahoma en een hele grote naam binnen de Country-Music. Deze week brengt hij Greatest Hits: The Show Dog Years uit.

Een grote naam
Keith is een hele grote naam binnen de Country muziek. Sinds hij in 1993 zijn titelloze debuutalbum op Mercury Records uitbracht heeft hij een meer dan respectabele discografie opgebouwd op diverse platenlabels. Verder kan hij een vitrine vullen met nominaties en gewonnen Awards waarvan de in 2009 behaalde titel Songwriter/Artist Of The Decade door Nashville Songwriters Association misschien wel de belangrijkste is. In 2006 nam hij afstand van de gerenommeerde labels en met wat hulp lanceerde hij een eigen label Show Dog Nashville. het compilatiealbum dat deze week verscheen gaat dus over de periode 2006 t/m heden.

Vier nieuwe tracks
Deze verzamelaar geeft een prima beeld van de Keith sinds 2006; de heerlijke bar-meezinger ‘Red Solo Cup’ is natuurlijk heerlijk en daar tegenover staat waarschijnlijk de verpletterende powersong ‘Made In America’ vol Amerikaanse vaderlandsliefde. Naast eerder uitgebrachte singles als ‘Big Blue Note’, de countryrocker ‘High Maitenance Woman’ en de ballad ‘Love Me If You Can’ kent het album ook vier nieuwe tracks waaronder de huidige single ‘That’s Country Bro’. Zelf zegt hij hierover: "Well, folks, here it is," he writes in the liner notes for the new album. "The Show Dog years' biggest hits. I know it's long overdue, but we put them all in one big pile. Twenty-five years went by fast, but I'm very blessed to have this wonderful career. Still kickin' it, too. See ya out there on the road."

Voor diegene die deze Amerikaanse Country-ster niet kent is deze verzamelaar een prima kennismaking. De fans zullen dit compilatiealbum in ieder geval aan de collectie willen toevoegen. Veel luisterplezier.

Country