Toby Keith - The Bus Songs

Label: Thirty Tigers / Bertus

2017-09-19 07:00:00 • min lezen

Country
7,5

Toby Keith - The Bus Songs

De Amerikaanse country zanger is vooral in Amerika een grootheid. Naast zijn muzikale carrière, speelt hij in diverse comedies en Amerikaanse series. Had een vete met de Dixie Chicks dat publiekelijk werd uitgevochten, maar het gaat hier om de zijn laatste album.

The Bus Songs is een compilatie album dat een doorsnee van zijn oeuvre moet weergeven. Hij vult het album nog met twee nieuwe nummers, “Shitty Golfer” en “Wacky “Tobaccy” om het album voor de fans nog wat aantrekkelijk te maken. Voor de mensen die hem niet kennen is het een prettig album. Zijn stem is een heerlijk rustige stem en de songs zijn vooral vanuit een singer songwriters view geschreven. Met een vleugje country in de songs en zijn cowboy hoed op is het al snel een ingeburgerde US country man. Songs waaronder “The Critic” en “Ballad of Ballad” zijn afwijkend van de songs. Toch blijft de country erdoor heen te luisteren, maar de storytelling staat hier voorop.
Met twee live songs “Weed With Willie” en “Get Out of My Car” laat Keith weten dat het live allemaal klopt en dat het een sfeervol geheel is. Een prima album om wat meer over hem te leren kennen.!

Country