Prachtig 'Love Album' van gitaarvirtuozen Tommy Emmanuel en John Knowles

Label : Thirty Tigers / Bertus

2019-01-15 07:00:00 • 3 min lezen

Instrumentaal / Pop
8,5

Tommy Emmanuel - Heart Songs

Enige tijd geleden was daar de aankondiging dat twee grootheden gezamenlijk een album uit zouden brengen. Gitaarhelden Tommy Emmanuel en John Knowles bundelden hun (akoestische)gitaarkrachten en het eindresultaat heeft de titel Heart Songs meegekregen.

(Akoestisch)Gitaarheld
Hij mag zich “Certified Guitar Player” volgens de legendarische gitaarheld Chet Atkins. De Australiër Tommy Emmanuel hoort bij de allergrootsten binnen de akoestische gitaarscene en een samenwerking met Grammy Award-winnaar John Knowles is dan ook iets om de wenkbrauwen bij op te halen. Thema van Heart Songs zijn uiteraard liefdesliedjes zoals Emmanuel verklaarde; “A Heart Song Is Really A Love Song” en de sympathieke Australiër wil uiteraard de herkenning opzoeken met nummer die wij allemaal al eens ooit in onze harten hebben gesloten. “So that when they hear them, even though we’re not singing or they may not know all the words, they have a connection to these songs in their own hearts.”

Een trip through memory Lane
Emmanuel en Knowls nemen je mee op een akoestische muzikale reis door memory lane. Van Hank Williams’ ‘Cold, Cold Heart’ via Billy Joel’s ‘Lullabye’ naar ‘I Can Let Go Now’ van Michael McDonald; het komt allemaal voorbij in prachtige, instrumentale versies. Bijzonder zijn de uitvoeringen van ‘Í Can’t Make You Love Me’ (Bonnie Raitt) en ‘He Ain’t Heavy, He’s My Brother’ (o.a. The Hollies en Neil Diamond) maar feitelijk kunnen we hier de hele albumlist wel vernoemen. Wel willen we de versie van ‘Somewhere’ (West Side Story) nog noemen want waarschijnlijk zal iedereen geroerd zijn. Als bonus zijn er nog twee live uitvoeringen op het album geplaatst waaronder ‘How Deep Is Your Love’.

Heart Songs gaat verder dan alleen het tonen van de vaardigheden van beide gitaarhelden. Het zijn stuk voor stuk nummers die in een verleden mensen ontroerden. En waarschijnlijk zullen ze dat in dit nieuwe arrangement ook weer doen. Veel luisterplezier.

Tommy Emmanuel Live:
15 maart : Parkstad with special guest JD Simo, Heerlen
16 maart : Poppodium 013 with special guest JD Simo, Tilburg