2014-06-23 07:00:00 • 7 min lezen

Trinity - Mundo

Trinity - Mundo Label: Ecovata Eindoordeel: 8

De mannen van Trinity hebben in Spanje de geproefd aan de zomerse klanken en de Spaanse flamenco riffjes met de bij behorende percussie. Dit is vanaf het eerste nummer “Unbreakable” te horen. Het wereldse geluid is vlot vrolijk en meeslepend.

De fluitjes in de “Days Fly By” brengt de zomer vanzelf bij je thuis. Samen met de meegil- koortjes vol oeeeh en hooo hooo komen goed over. Met “Extranjero” en “Paraiso” wordt het Spaanse tintje helemaal ingevuld zonder dat het vervelend wordt. Integendeel. Deze Nederlandse act staat zeker hun mannetje. Terwijl ze voor het grote publiek niet echt bekend zijn, is het binnen de e.o. jongerendag een topact! Het is dan ook jammer dat de rest van de radiozenders de nadruk legt op de religie, terwijl dit niet nodig is voor deze act. Daar waar een act als Juannes of een worldmusic act de aandacht krijgt, komt dit zelfs uit eigen land en mag die steun dan ook krijgen. Hun vorige albums verkochten ruim 20.000 exemplaren en dat is meer dan een gemiddeld bekende act uit Nederland.

De drie broers Johan Elbert en Niek Smelt vullen de band met Bert Bos. De broers zijn opgegroeid in Peru en zijn aldaar met het worldbeat virus in aanraking gekomen. De worldbeat wordt vermengt met pop maar kent geen overdreven halleluja teksten, maar mooie liedjes die je zou kunnen verrassen. Nowhere Without You” met Neema Ntalel is zo’n juweeltje dat er mag zijn. Of het funky “Pueblo Munidal” dat zo een hit kan worden.

Deze band is zeker de moeite waard om te bekijken wanneer je ze op een festival tegen komt. Maar de band zal eind dit jaar door de Nederlandse theaters touren. Hier kun je nu al de kaartjes voor kopen voordat het uitverkocht is. 19 nov Theater De Spiegel Zwolle 20 nov Stadsgehoorzaal Vlissingen 21 nov Pargebouw Rijssen 28 nov De Tamboer Hoogeveen 3 dec Castellum Alphen aan de Rijn 6 dec De Maagd Bergen op Zoom 12 dec Gooiland Hilversum 13 dec Orpheus Apeldoorn 15 dec Lampegiet Veenendaal 20 dec De Harmonie Leeuwarden 23 dec De Voorvechter Hardenberg