2015-12-20 07:00:00 • 3 min lezen

Tuff Love - Dregs (EP)

Label : Lost Map / Caroline Eindoordeel : 7

Het uit Glasgow afkomstige Tuff Love bracht onlangs hun derde EP uit onder de titel Dregs. Het Schotse duo bestaande uit Suse Bear (basgitaar en zang) en Julie Eisenstein (gitaar, zang) spelen een lekkere combinatie van pop/rock en indie.

Typerende lo-fi geluid De beide dames die tijdens optredens vergezeld worden van drummer Iain Stewart brengen ook op hun derde EP een combinatie van uptempo songs en wat rustiger werk waarbij het geheel dat typerende lo-fi geluid kent dat we in het verleden vaak bij de Britse underground muziek terug hoorden. ‘Duke’, ‘Crocodile’ en ‘Threads’ zijn stuk voor stuk energieke nummers die je misschien wel wat aan het geluid van de Bangles doen terugdenken. Vooral ‘Threads’ zit erg goed in elkaar met verschillende melodielijnen en een strakke gitaarsound.

Al drie EP’s uitgebracht Zowel Julie als Suse hebben een mooi, helder stemgeluid en zetten dat op een prima manier in. Verder is natuurlijk het gitaargeluid nadrukkelijk aanwezig. Waarschijnlijk het beste nummer op deze EP is ‘Threads’, een lekker snelle track met veel ritme en verschillende gitaarriffs en dat toch wel typische Britt-pop geluid. Net zoals op de eerdere EP’s ‘Dross’ en ‘Junk’ blijven de Julie en Suse vocaal makkelijk overeind en weten ze prima gitaarpop af te leveren. Dregs wordt afgesloten met het rustige ‘Carbon’ waarop Tuff Love zelfverzekerd klinkt. Het nummer weet door de combinatie van een goede compositie, spannend gitaarspel en prima stemmen moeiteloos te boeien.

Eindoordeel Inmiddels is bekend gemaakt dat op 29 januari in Engeland de release is van het eerste volwaardige album van Tuff Love en dat zal de titel Resort meekrijgen. Het zal een verzameling worden van de eerste drie EP’s. Kortom, iets om naar uit te kijken en wat als basis moet dienen voor verder nieuw materiaal. Veel luisterplezier.