debuutalbum voor Londense formatie Value Void

label : Tough Love Records

2018-12-04 07:00:00 • 2 min lezen

Alternative / Indie / Pop
7

Value Void - Sentimental

Sentimental is het debuutalbum van het Londense trio Value Void. Opvallend hierbij is dat alleen bassist Luke Tristram van oorsprong een Brit is want zowel drumster Marta Zabala als zangeres/gitariste Paz Maddido komen oorspronkelijk uit Argentinië.

Strak, hoekig en zonder franje
De negen nummers op dit debuutalbum beschikken over een onmiskenbaar DIY-karakter en het geheel doet wat Lo-FI en Shoegaze-achtig aan. Opener ‘La Trampa’ laat meteen de wat groezelige, ongepolijste gitaarsound en drums horen met het toch wel heldere stemgeluid van Paz Maddido. Vervolgens is daar ‘Babeland’ dat iets frisser, verfijnder en toegankelijker klinkt en best contrasterend klinkt ten opzichte van bijvoorbeeld de hoekig klinkende single ‘Back In The Day’, dat een monotone baslijn als ondertoon kent. Zo vormen we na een drietal tracks al een aardig beeld van de band die dit debuutalbum opnam in TVT-studio in Londen. Na de eerste verkenning op Sentimental is ‘Cupid’s Bow’ dan ook wel wat verrassend; een Indie-track pur sang dat door de eenvoud aanstekelijk werkt en in je hoofd blijft zoemen. Met ‘Mind’ probeert de band ergens een soort van muzikaal evenwicht te vinden om tot een “Lullabye” te komen en bij ‘Teen For Him’ neigt de band wat richting dromerige pop. Afsluiter ‘Dead Ladies Lament’ krijgt door de eenvoudige gitaarakkoorden een soort van psychedelisch effect mee dat menig zal aanspreken.

Verwacht op Sentimental geen Zuid-Amerikaanse warmbloedige liedjes; het album met de negen nummers wordt eenvoudig en strak weggezet zonder veel muzikale versieringen. Een beetje onder de noemer van “less is more” met een speeltijd van een kleine 30 minuten. Niet een echt vernieuwende sound, wel een aardig debuut. Veel luisterplezier.

Alternative / Indie / Pop