Van Dik Hout – Een Nacht Eeuwigheid

Label: AAA label

2019-10-23 07:00:00 • min lezen

Nederlands / Pop
8

Van Dik Hout – Een Nacht Eeuwigheid

Het is alweer 5 jaar geleden dat het album Alles Wat Naar Boven Drijft verscheen. Inmiddels heeft de Nederpop act uit Den Helder hun 25 jarig jubileum gevierd en heeft men afscheid genomen van de drummer Louis de Wit. Zijn vervanger Oscar Kraal weet de kruk inmiddels alweer wat jaartjes warm te houden.

Van Dik Hout wordt misschien nog steeds onderschat als het gaat om de mooie teksten die Martin Buitenhuis schrijft en de muzikale invulling die hier erg goed op aansluit. De titel is alweer een juweeltje  en je het hoeven geen volledige zinnen te zijn om je punt te maken. Dit maakt het misschien dat mensen de weg in de teksten van Van Dik Hout en Frank Boeijen kwijt raken, maar ‘Oog voor een Verloren Zaak’ zegt al veel meer dan het verhaal rondom de zaak te vertellen.  Of de onmacht in ‘Werken aan een Wonder’, dat als een opgave is waar ieder van droomt.

Het grote publiek blijft nog hangen in het ‘Stil In Mij’ waar het allemaal mee begon en dat eveneens meer zegt dan alles wat te vertellen valt. Als dit al de kracht is van Van Dik Hout is de onderliggende kracht dat het verhaal op muziek komt en ook nog volledig tot zijn recht komt. Het is wel zo belangrijk en dat weet men voor elkaar te krijgen, terwijl het ondergeschikt is, is het toch erg aanwezig. Door ruimte te geven aan het verhaal en werkend naar een brug dat kracht krijgt tot een pakkend refrein zoals het titelstuk is opgebouwd. Of een heerlijke drive op ‘Een Greep Naar Het Geluk’. Als eerbetoon met knipoog aan de voormalige drummer wordt het ‘Un Homme Tres Chic’ opgedragen. Het geeft aan dat het een band is waarbij de heren al jaren dicht bij elkaar staan. Met het ‘Zolang de Muziek Nog Klinkt’ wordt dit album weer afgesloten.

Het album is een prima album, al mis ik even dat extra dat het vorige album kende.

Nederlands / Pop