Vandenberg’s Moonkings – MK II

Label: Mascot rec.

2017-11-09 07:00:00 • min lezen

Rock
8

Vandenberg’s Moonkings – MK II

Een van Nederlands beste gitaristen, presenteerde enige jaren geleden zijn nieuwe band Moonkings. Inmiddels heeft Ad van den Berg zijn VandenBerg status uit de kast gehaald om dit voor de Moonkings te presenteren. De voormalige Whitesnake gitarist levert met dit album een heerlijke rockplaat dat we in tijden niet meer van Nederlandse bodem hebben gehoord. Kortom, VandenBerg is nog altijd een van de Jaguars gitaristen van Nederland, dan is de MK II een juweeltje.

Het openingsnummer “Tightrope” knalt er heerlijk in. Of is het een open sollicitatie voor Ozzy, gezien het gitaarlijntje erg doet denken aan Ozzy’s “No More Tears”. Het meer rechttoe rechtaan “Reputation” houdt de snelheid in de plaat en neem de gitarist alle ruimte die er is, zowel muzikaal als tekstueel. Met “Angel in Black” komt de stem van Jan Hoving helemaal tot zijn recht.  Het lange en hypnotiserende “The Fire” en “All Or Nothing” rocken stevig, al is op  “Walk Away” en “What Doesn’t Kill You” meer de melodieuze kracht van Vandenberg en zijn invloed in Whitesnake te horen.  Het tweede album van de band is duidelijke een stap in de goede richting om de band internationaal weer op de bühne te krijgen. Dit is de rock die we graag van Ad en zijn band willen horen. Verrassend goede rockplaat aan het einde van het jaar!!!

VandenBerg’s Moonkings is de komende tijd te zien
11 November Atak te Enschede
17 November 013 te Tilburg