Vera Jonas Experiment – Tiger Now!

Label: Launching Gagarin

2018-07-11 07:00:00 • min lezen

Indie / Pop
7,5

Vera Jonas Experiment – Tiger Now!

Nog niet zo lang geleden zagen we een sprankelende zangeres met glinsterende ogen, donker haar en een grijns van oor tot oor. Nu zien we haar op de foto van haar album dat als re release is uitgebracht. Geblondeerd haar, brutaal en een attitude van Kom Maar Op. Ja het tijgertje is ontwaakt in de Hongaarse zangeres Vera Jonas.

Naast haar uiterlijk is ze op de plaat ook krachtiger en brutaler. De zangpartijen van het titelnummer en ‘Ordinary’ mogen er dan ook zijn. Toch blijft ze ook iets van schattigs hebben en lief. Dit horen we weer terug in ‘Find Your Keys’. Een liedje waarbij de al beeldend ziet dat haar vriendje de sleutels weer eens kwijt is en door het huis dendert.
Maar Jonas is op zoek naar haarzelf en wil van alle aspecten waarin ze nu verkeert leren. ‘Over and Over Again’ verwijst hiernaar en met een a capella song in haar eigen taal, klinkt ‘Szel Hozott’ als een jonge Suzanne Vega. Deze vergelijking is wel passend voor dit Experiment. Het is aan een kant beeldend lief en mooi, gelijktijdig is het hard duidelijk en van haar afbijtend. Dat geldt zowel in tekst als muzikaal. Haar stem is helder en brengt de luisteraar snel in beweging. Met het nummer van Michelle weet ze op een mooie manier de Beatles cover te betoveren tot een prachtig liedje voor deze tijd.
Het is ook niet voor niets dat deze Vera Jonas met dit album prijzen in de wacht sleept en dit jaar diverse malen op Eurosonic Noorderslag te zien was. Of dit genoeg was om haar op de grotere podia te krijgen is nog de vraag. Maar ze heeft de aandacht zeker verdient, dan is het zeker de moeite waard om als Experiment eens dit album te gaan beluisteren.

Indie / Pop