2014-07-25 07:00:00 • 5 min lezen

Wakey Wakey - Salvation

Wakey Wakey – Salvation Label: Bertus Eindoordeel: 8

Vanaf de eerste klanken is dit album van Wakey Wakey een aandachttrekker. De bel luid voor “All It Takes Is A Little Love” dat zware drums als basis kent en een refrein door een gospel koor wordt gezongen. Zo ontstaat er een African- pop nummer, maar zeker niet te verwachten dat dit een african album gaat worden. De synthpop van “Through the Night” is net zo aan stekelig als het begin. Door de vele vocalen wordt je van zelf vrolijk van dit album. De herhaling van de refreinen helpt zeker, waardoor je na 2 keer luisteren de refreinen mee zingt. “Stop The World” komt meer uit de jaren 80 synthesizerspop dat tegenwoordig weer aardig aan populariteit wint. “Wake Up” en “I Like You” zijn iets minder sterke songs op het album, maar de pop van “Nothings Cool” en “Anhedonia” zijn zeker prettig in het gehoor liggend.

De Wakey Wakey pop van de Amerikaan Michael Grubb begon al op jonge leeftijd. Zijn moeder was een piano lerares waardoor de kleine Michael al vroeg achter de toetsen kroop. Zijn doorbraak kreeg hij met de Amerikaanse hit serie One Tree Hill waar Michael de leader voor schreef. Inmiddels heeft hij 5 albums uitgebracht en zoekt op dit album zijn commerciële doorbraak. Met het “Waste Away” en “Always & Forever” gaat Michael erg veel naar de commerciële kant. Hier raakt hij de kant van de populaire tiener boybands. Het titelnummer trekt hij het weer enigszins recht, al doet het vermoeden dat de honger naar het succes erg groot is. Jammer van de laatste songs maar verder zeker een vrolijk zomers album!

15 November Paradiso Noord/ Tolhuistuin te Amsterdam