2016-06-19 07:00:00 • 9 min lezen

Walter Trout - Alive in Amsterdam

Walter Trout – Alive in Amsterdam Label: Mascot Provogue Eindoordeel: 8 Op dit moment hoort Walter Trout met Joe Bonamassa tot de betere gitaristen binnen de wereld van de blues. De man sloeg al een brug tussen de rock en de blues met op dit album “Help Me”. Vol energie deed Trout hier de eerste shows en door zijn eerlijk en pure passie wist hij een grote schare fans aan zich te binden. Dit lukte in Amerika in mindere mate maar in Europa en met name Nederland wist hij vele harten te veroveren met zijn blues rock. Natuurlijk was hij al gitarist van Canned Heat en John Mayall’s Bluesbreakers, maar op eigen benen staan is wel iets anders. Wanneer in 2014 het bericht komt dat de stevige Walter Trout sterk vermagerd is en een levertransplantatie nodig had, kwamen de fans in actie. Het kwam allemaal goed. De inspiratie staat op de cd’s “The Blues Came Calling” en “Battle Scars”. Het album “Alive in Amsterdam” is een registratie van het concert dat hij gaf op 28 november 2015 in Carre. Voor deze show was er veel aandacht voor het laatste album. De song “Fly Away”, “Almost Gone” en nog 5 van de 12 songs van het album. BB King, die in mei was overleden kreeg hier een momentje in het ruimt 10 minuten durende “Say Goodbye To The Blues”. Deze tijd weet hij op het tweede deel van het album te evenaren met “Serve Me Right To Suffer”. Het album is dan ook een must voor de bluesrockers die er bij waren en allen die Trout steunen. Het is duidelijk dat Walter Trout hiermee bewijst dat hij meer dan Alive & Kickin’ is. Walter Trout is te zien op 9 juli Bospop festival te Weert 10 juli op het North Sea Jazz Festival te Rotterdam 17 juli Blues Peer (B)

Eind dit jaar komt Trout terug in Nederland en wel op 2 november Oosterpoort te Groningen en 3 november 013 te Tilburg.