2016-11-04 07:00:00 • 3 min lezen

Walter Trout terug in Groningen

Walter Trout terug in Groningen Oosterpoort 2 november 2016

De bluesrocker Walter Trout herinnert zich nog iedere show die hij in de Oosterpoort heeft gegeven. Het was dit maal dan ook een emotioneel weerzien van de gitarist met zijn publiek. Het afgelopen jaar werd er Trout een leveraandoening geconstateerd, met als gevolg dat er een levertransplantatie nodig was. Dit heeft acht maanden geduurd voordat hij het verlossend telefoontje kreeg en is zich bewust dat het een groot voorrecht is. Dat hij weer op de buhne staat mag dan ook een wonder heten. Na zijn coma en revalidatie heeft de wilskracht hem teruggebracht tot het spelen van de gitaar. Het album “Battle Scars” werd in no time geschreven en zijn return kon weer beginnen. Het live album “Live in Amsterdam” is dit jaar uitgekomen en Trout voelt zich weer spring levend. De bluesrocker met een heerlijk stevige band, trekt direct van leer om na 3 nummers een half uur te vullen. Met “Say Goodbye tot the Blues”, dat hij naar aanleiding van het overlijden van Steve Ray Vaughan had geschreven, werd nu opgedragen aan de vorig jaar overleden King of the blues, BB King. Het was het punt waar hij ook voor stond. Zijn ervaring met de periode van overleven deelt hij uitvoerig met het publiek. “Tomorrow Seems So Far Away” , “Almost Gone” en het emotionele “Please Take Me Home” zijn songs waarbij hij met het publiek de emoties deelt. Natuurlijk schuift zijn tourmanager en voormalige Sleeze Beez zanger Andrew Elt voor een serie rocksongs aan, om af te sluiten met het Moloch nummer “Going Down”, dat door velen al gecoverd is. Maar eerst wordt er nog een pleidooi gehouden om je aan te melden als donor.