Waylon -Human

Label: Warner Benelux

2019-12-01 07:00:00 • min lezen

Country / Pop
8

Waylon -Human

Inmiddels is de naam Waylon bij velen al bekend. De man uit Apeldoorn gaat wist als 15 jarige jongen bij Telekids het liedje van Harry De Hengst te zingen. Het was al een paard en de liefde voor de country was al snel geboren. Kwam onder de vleugels van zangeres Lisa Boray terecht en richtte zijn pijlen op de voorrondes van het Eurovisie songfestival, dat Glennis Grace won. Hollands Got Talent bracht hem met de Common Linnets uiteindelijk op deze plek, was als jury te vinden bij The Voice.

Willem Bijkerk inspiratiebron is de country en Waylon Jennings, waarna hij zijn artiesten naam heeft vernoemd. Met deze country weet hij een vleugje rock toe te voegen, waardoor het Amerikaans klinkt. Voller, bigger en internationaler en dat is wat Waylon wil.

Met het album Human brengt hij dan ook een internationaal geluid. Het nummer ‘My Heart Don’t Break’ en het kwetsbare ‘Lie To Me’ juweeltjes die recht uit het hart komt. Dit is ook wat de stem van Waylon nodig heeft. Zijn eigen eerlijke verhaar waar hij in geloofd en niet het opgedragen nummer om te zingen voor een ander. Dat brengt het verschil in de kracht van Waylon. Met de drama en country feelings van ‘Just A Dream’ of het openingsnummer ‘I Should Be Loving You’ laat Waylon zich zelf zien en horen.

Naast dat Waylon een prachtige stem heeft dat veel mogelijkheden kent, weet hij dit op dit album prachtig aan te laten sluiten bij de songs. Een internationale doorbraak is dan ook een kwestie van er voor gaan. Maar nu er een kleine in het spel is, is het de vraag of dit dan ook zo zal gaan.

Country / Pop