Wayward Sons – The Truth Ain’t What It Used To Be

Label: Frontiers srl

2019-10-20 07:00:00 • min lezen

Melodic Rock / Rock
8

Wanneer in de jaren 80 een Engelse band met tieners, Little Angels, de oude garde van het podium speelde werd dit al gezien als de nieuwe generatie van de rock. Het album en titeltrack ‘Don’t Pray For Me Now’ werd een grote hit. In Engeland is de band groot en The Cult weet drummer Michael Lee te strikken voor het album Ceremoy. Wanneer Little Angels als supportact van Van Halen doet, gaf Van Halen hen de gehele backline aan hen als motivatie. Toch valt de band uiteen. Drummer Richardson vertrok naar Skunk Anansie en later Feeder, Bassist Plunket werd manager van Boyzone en Ronan Keating en Bruce Dickinson verscheen als docent en is nu directeur van Brighton Institute of Modern Music (voorbeeld van Tilburg’s RockAcademy).

Er gaat een gerucht dat Jepson later gevraagd is om bij Van Halen te komen zingen. Dit heeft hij niet gedaan en weet Jepson na wat solo albums nu met Wayward Sons zijn kwaliteiten weer in de picture te brengen. Het is een enorm goede rockzanger en niet voor niets door diverse acts gevraagd.

Wanneer we het pianostuk a la Queen Fade Away beluisteren of de rock songs  ‘Joke’s On You’, ‘Feel Good Hit’ en ‘Have it Your Own Way’ dan horen de we kwaliteit van de zanger, maar ook van de band.  De songs zijn vol energie heerlijke melodic rock dat tegen de popsound aan leunt.  Het klinkt als de oude Little Angels maar met volwassen teksten als ‘God Was Real’ en het titelstuk. We horen meer de overdenkingen van het leven en de kijk op deze maatschappij terug. Muzikaal is het nog steeds heerlijk en rockt het the road onder je auto vandaan.

Melodic Rock / Rock