2014-02-26 07:00:00 • 3 min lezen

W.E.T. - One Live

W.E.T. - One Live Label: Frontiers Eindoordeel: 7,5

De Zweedse band W.E.T. is een verbond van Robert Sall (Work at Art), Erik Martensson (Eclipse) en Jeff Scott Soto (Talisman). De melodic rock band staat garant voor een portie American rock waarbij je waar voor je geld krijgt. Zanger Jeff Scott Soto heeft inmiddels een aardige reputatie als solo artiest en als gast zanger draagt hij graag een steentje bij. Hij is op allerlei albums te vinden en verving moeiteloos Steve Augeri bij Journey. De voormalige zanger van Ingwie Malmsteen koos uiteindelijk voor een solocarriere. W.E.T. is voor hem dan ook een bijbaantje.

Dit is een registratie van het eerste optreden van de Rise Up Tour. Na het titelloze debuut album kreeg Rise Up ook lovende kritieken. Op dit album staan dan ook veel nummers van beide albums. Dit is aangevuld met topsongs van alle bands. “Bleed and Scream” van Eclipse topalbum The Great Fall krijgt gelukkig ook een plekje op de setlist. Erik Martensson krijgt het hier wel voorelkaar om de hoge noten te halen, wat Jeff links en rechts wel eens laat afweten. Toch heeft deze zanger een heerlijke rock stem waar menig rockzanger jaloers op is.

Live albums kunnen soms wat naar uitpakken als het gaat om een goede mix. Daar is hier niets van te merken. Het is levendig zoals het in de zaal ook heeft moeten klinken. Heerlijke rocksongs met refreintjes en koortjes. Naast dat het concert 2 cd schijfjes bevat zijn er 2 nieuwe nummers aan toegevoegd. De zangkwaliteiten van Jeff komen in “Poison” beter tot zijn recht en met “Bigger Then The Both of Us” wordt er een juweeltje weergegeven.

Door deze studio nummers wordt het helder dat de band meer mogelijkheden kent in de studio en daardoor beter uit de verf komt.