Nieuw album Wheeler Walker JR vol choquerende teksten

Label : Pepper Hill

2018-12-28 07:00:00 • 2 min lezen

Country
4

Wheeler Walker JR - WWIII

Wheeler Walker JR. is het AKA waaronder komediant Ben Hoffman zich als singer/songwriter binnen de Countrymuziek probeert te profileren en onlangs zijn nieuwste album WWIII presenteerde, wederom vol met choquerende teksten.

Elk nummer heeft expliciete, aanstootgevende teksten
De vraag is natuurlijk hoe serieus Wheeler Walker Jr. zichzelf neemt en hoe de liefhebbers van Countrymuziek deze Amerikaan nemen. In het #Me Too-tijdperk is het eigenlijk NOT done om de songteksten en –titels te gebruiken zoals Wheeler Walker dat op dit nieuwe album doet. Waarschijnlijk zal hij door geen enkel radiostation gedraaid worden met titels als ‘’Save Some Tity Milk For Me’, ‘I Sucked Another Dick Last Night, ‘All The Pussy You Will Slay’ en ga zo maar door. Al zijn titels krijgen de toevoeging “Explicet” en dat is terecht want alles lijkt erop gericht om te choqueren en sommige groepen zoals homoseksuelen te beledigen.

Wat is de bedoeling?
Op zich dus niet al te veel woorden aan besteden is het motto. Het rare is echter dat een gerespecteerde producer als Dave Cobb (Jason Issbell) zijn medewerking verleende aan dit nieuwe album. Verder moeten we ook bekennen dat muzikaal de nummers best oké zijn en helemaal niet verkeerd klinken. Het is de boodschap en de teksten die deze plaat naar beneden halen. De vraag is of dit past bij de “grappige” kant van Ben Hoffman en welke bedoeling hij hiermee heeft. Voor deze ene keer geen positieve beoordeling want bij deze plaats is het echt aan eenieder om hier wat van te vinden. Een les heeft de Amerikaan inmiddels wel geleerd; de tot op heden gepubliceerde muziekvideo’s van de songs van WWIII zijn in ieder geval niet aanstootgevend, in tegenstelling tot het verleden. De vraag die na enkele nummers geluisterd te hebben blijft hangen is wat Wheeler met dit soort nummers denkt te bereiken. Waarschijnlijk moeten we het als grap zien…..

Country