Whitesnake – Flesh & Blood

Label: Frontiers srl

2019-05-10 07:00:00 • min lezen

hard rock
8

Whitesnake – Flesh & Blood

Dat onze Ad van den Berg de titel als groot gitarist van Whitesnake in ere wordt gehouden, komt inmiddels alweer uit een ver verleden. De rockact van David Coverdale wijzigt in bezetting iedere nieuw album, en dit doet hij al vanaf 1978. Ditmaal is Tommy Aldrich terug in de gelederen en ook hij behoorde net als van Ad tot de glorietijd van hits van deze band. Met hetzelfde logo en insteek qua hoes linkt Coverdale naar deze glorietijd.

Met gitarist Reb Beach (Winger/ Dokken/ Alice Cooper) en Joel Hoekstra (Night Ranger) heeft de man weer meer continuïteit in de bezetting en dat is ook te horen. Het is lekker om het album te openen met een kick ass song als ‘Good To See You Again’, om zo ook de show te kunnen beginnen. Dat is wel weer goed gelukt en de classic poprock van ‘Shut Up & Kiss Me’ doet de slang weer stijgen uit zijn mand. Coverdale weet hij een rockalbum opgemaakt moet worden, met sterke openers, rockballads ‘When I Think of You (Color Me Blue)’,het mooie ‘After All’ en meegil songs als ‘Hey You (You Make Me Rock)’. Horen we ‘Always & Forever’, dan horen we een tribute aan Phil Lynott’s Thin Lizzy. Met het gitaarlickje en klankkleur.

De verwachtingen van Whitesnake zijn na de hitperiode altijd hoog gespannen geweest. Daar waar toen (Thin Lizzy) gitarist John Sykes, Steve Vai, Ad vandenBerg, Rudy Sarzo in de gelederen waren. De vervolg album werd vaak als teleurstellend ervaren. Het tijdsbestek tussen de album werd alleen maar groter en wanneer Coverdale terug grijpt naar zijn Deep Purple periode op het Purple album werd het lastig om de band nog op het oude niveau te krijgen.

Dat is nu weer gelukt! Met ‘Will I Never’, het titelstuk en ‘Heart of Stone’ weet Coverdale met dit Flesh & Blood album weer een heerlijk album te brengen dat in de lijn ligt van het titelloos en het Slip of the Togue album. De deluxe versie kent een extra cd met de single video’s en verhalen over het album. We zijn dan ook weer reuze benieuwd hoe de band live weer te keer gaat.

Whitesnake is te zien in Nederland op
12 juni 013 te Tilburg

hard rock