Whitesnake – Slide in It

Label: Warner music

2019-03-08 07:00:00 • min lezen

hard rock / Melodic Rock
8

Whitesnake – Slide in It

De Britse rockband Whitesnake kennen we natuurlijk als de rockact ten tijden dat Ad vanden Berg aanschoof als gitarist. Het is nog steeds een warme relatie, maar het album Slide in It was nog ver voor zijn komst. Dit album kent als 35 jarig jubileum box een re release met verrassende elementen!

Het Slide in it album is het zesde album van de band van David Coverdale. De samenstelling van die band mocht er dan ook zijn. Met Cozy Powell op drums, John Lord als toetsenist was de basis weer goed te noemen. Maar het rommelde in die tijd met gitarist Micky Moody en Bernie Marsden. Het gaf zoveel gedoe dat de band uiteindelijk uiteen valt tijdens de pre productie en de opname van dit album. Drummer Ian Paice keert terug naar Deep Purple en bassist Neil Murray staat in dubio wat te doen.

Hierdoor ontstaat er een vreemd dilemma, het album voor de UK markt was klaar, maar voor het eerst zou Whitesnake in US het album releasen. Hiervoor werd Keith Olson (o.a. Foreigner) gevraagd om dit album van een nieuwe mix te voorzien. Het gevolg is dat er ook nieuwe opnamen moesten worden gemaakt. Dit werd door Thin Lizzy vriend John Sykes gerealiseerd. Hierdoor werd het album uiteindelijk in 1987 uitgebracht in US.

In deze box horen de alle versies en re mixen van het album, maar interessanter is het live album en de aanvullende demo en symphomy takes.  Hier horen we de andere intro’s van songs of een andere invulling van een nummer. Al zijn de classic rocksongs als ‘Love Ain’t No Stranger’, ‘Slow An’ Easy’ en ‘Ready An Willing’’ nog even heerlijk om naar te luisteren.
Deze box is een goed alternatief voor het grijs gedraaide album uit 1984.

hard rock / Melodic Rock