2014-04-21 07:00:00 • 12 min lezen

Winger - Better Days Comin'

Winger – Better Days Comin’ Label: Frontiers Eindoordeel: 8

De bassist Kip Winger doet al enige jaren mee in de wereld van de Amerikaanse hard rock. Al op jonge leeftijd werd hij ontdekt en ging hij mee met Alice Cooper. Zijn naam wordt gelinkt aan de band Winger dat logisch is wanneer het de naam draagt. Gitarist Reb Beach is gekoppeld aan de band Winger. De Whitesnake gitarist is met “Better Days Comin’” weer terug op zijn basecamp. Samen schreven ze nummers voor o.a. Fiona Flannigan (die voornamelijk in Amerika hits scoorde) en Twisted Sister. Leverde Kip Winger bijdrage aan Bob Dylan (into the Groove) , Train en was hij zanger van de Alan Parsons Live Project.

Nu is de basis weer terug. Giant gitarist John Roth neemt de 2de gitaar voor zijn rekening en origine gitarist/ Keyboards Paul Taylor (Alice Cooper, Cinderella) is ook weer terug. Dit schept verwachtingen, gezien de band in de jaren 80-90 al hits waaronder “Seventeen”.

Deze verwachting maken ze waar. De Amerikaanse poprock is wederom catchy en dat mag nu weer. “Midnight Driver of A Love Machine” dekt aardig de lading als het gaat om de teksten van dit album. Muzikaal is het album erg divers van uptempo songs als “Rat Race” en “So Long China” tot het slepende songs “Storm in Me” of het melodische 60 -70 pop van “Better Days Comin’”. Natuurlijk mag een ballad met piano niet ontbreken. “Tin Soldiers” begint als ballad maar kent het experiment om allerlei rockstijlen in een nummer te passen. De overige nummers “Be Who You Are” en “Out Of This World” zijn heerlijke American rocksongs.