2014-04-19 07:00:00 • 7 min lezen

Ziggy Marley - Fly Rasta

Label: V2 Records Eindoordeel: 8   De Artiest Ziggy Marley heeft zijn roem vooral te danken aan zijn vader, zijn solo-albums zijn nooit een groot succes geworden en de artiest heeft in Nederland maar één hit gehad (Love Is My Religion). Dat is eigenlijk best goed maar jammer te noemen wanneer je de naam “Marley” draagt. Misschien hebben we daarom ook wel onterechte verwachtingen gehad bij deze artiest. In team-verband met met zijn zussen Cedella, Sharon en zijn broer Stephan had hij meer succes met The Melody Makers, later werd dat Ziggy Marley & The Melody Makers. Ze kwamen met de succesvolle albums Conscious Party, One Bright Day, Jahmekya, Joy and Blues en Free Like We Want to Be.   Het album Een collega had me al gewaarschuwd dat er een goed album is uitgekomen van een onverwachte hoek, hij als ik zijn geen liefhebbers van Ziggy Marley. Toen ik dit album toegestuurd kreeg van Mpodia ben ik ook meteen gaan luisteren. Misschien dat dit album mijn mening over Ziggy Marley een beetje doet veranderden. Op dit album horen we heerlijke reggae met een aantal goede nummers. Naar mijn mening hoef je niet direct van reggae te houden om dit album goed te vinden, je hoeft ook geen liefhebber te zijn van deze artiest om graag naar dit album te luisteren. Dit album doet het onuitputtelijke genre reggae eer aan en ik weet al een aantal mensen die erg blij zullen zijn met deze tip. Favorieten van dit album zijn voor mij; I Don’t Wanna Live On Mars, Fly Rasta en You’re My Yoko.   Conclusie Fijne muziek om naar te luisteren en voor sommige om op te dansen, een album dat niet snel zal vervelen. Voor echte Ziggy fans verwacht ik dus dat dit album goed verwelkomt wordt en misschien wel wat nieuwe aanhanger zal opleveren.