Derde album met Remixes van Zion Train

Label : Universal EGG / Konkurrent

2016-12-08 07:00:00 • 2 min lezen

Dance / Reggae
6,5

Zion Train - Versions

Voor de derde keer brengt Zion Train een remixes-album uit. Versions kwam onlangs uit en bevat een veertien tal tracks die in hun originele versie terug te vinden zijn op de albums State Of Mind en Land Of The Blind.

Dé combinatie van Reggae en Ska
Zion Train is al lang geen onbekende meer in de dancescene. In 1988 besloten Neil Perch en Ben Hamilton dit “dub-ensemble” op te richten. Inmiddels hebben ze hun 25-jarige jubileum ook al weer achter de rug en hebben ze in de afgelopen jaren een reeks van albums uitgebracht waarbij een diversiteit van gastartiesten hun medewerking verleenden. Hun muziekstijl is in al die jaren natuurlijk wel doorontwikkeld maar nog steeds bestaat het DNA van Zion Train uit de “Dub”. Die Jamaicaanse dansmuziek, gevormd door een combinatie van Reggae en Ska, is typerend en altijd herkenbaar.

Samenwerking met diverse gastartiesten waaronder Dubdadda
Versions bevat dus veertien tracks in de vorm van remixen waarbij we wederom getrakteerd worden op de geslaagde combinatie van dub reggae en Drum And Bass. Op de remixen horen we ook nu weer een variëteit van gastartiesten voorbij komen. Daman horen we op een tweetal remixen van ‘Money’ waarbij deze recensent een voorkeur heeft voor de Numa Crew Remix. Jazzmin Tutum horen we op een aantal tracks waaronder een tweetal ‘Share The Flame’-remixen en verder zijn er bijdragen van Lua en Brinsley Forde. Natuurlijk mag een vocale bijdrage van Dubdadda niet ontbreken; Op ‘Rainbow Children’ en ‘State Of Mind’ is te horen. ‘No ID’ is de track die de meeste aandacht krijgt; Daman neemt de vocalen voor zijn rekening en dit nummer is er in drie versies op Versions opgenomen.

Versions is een album dat vooral zal landen bij de liefhebber van de Dub én bij de volgers en fans van Zion Train. Perch bewijst wederom dat zijn muziek zeer geschikt is om er een twist aan te geven en ze, in aangepaste vorm, in remixen uit te brengen. Voor diegene die op zoek is naar een eerste kennismaking zijn de albums State Of Mind en Land Of The Blind waar de nummer in hun originele vorm op terug te vinden zijn, een goed alternatief. Veel luisterplezier.

Dance / Reggae