2016-10-16 07:00:00 • 7 min lezen

A Lazy Sunday met Anne Chris en Daan Herweg

In Maastricht opent 16 oktober met een prachtig zonnige ochtend. Veel mensen besluiten naar het Museum aan het Vrijthof te gaan, en worden getrakteerd op een vlotte, jazzy muziek, met een ongedwongen, makkelijk zingende Anne Chris, en een soepel spelende Daan Herweg op piano. Elke derde zondag van de maand organiseert Jazz Maastricht in het Museum aan het Vrijthof een Lazy Sunday Concert. In het restaurant is de mogelijkheid voor een hapje en een drankje, met daarbij een aantrekkelijk optreden van jazzmuzikanten.

Het Amsterdamse duo bestaat uit zangeres Anne Chris en pianist Daan Herweg. Anne Chris zong op North Sea Jazz, en had een samenwerking met cabaretier Youp van ’t Hek. Ook bracht ze enkele cd’s uit, waarvan ze vanmiddag nummers laat horen, voornamelijk van het album ‘Just Kissed the Sun’. Ze vindt inspiratie bij Esperanza Spalding, Joe Jackson (Stepping Out) en schroomt niet te openen met een nummer van Frank Sinatra ‘In the wee small hours’. Pianist Daan Herweg is bandleider geweest bij Caro Emarald. Vandaag begeleid hij Anne Chris waarmee hij ook het album 'Just Kissed the Sun’ opnam, en samenmet haar de teksten en muziek voor dit album schreef.

Lazy Sunday Concerten zijn toegankelijk en intiem De Lazy Sunday concerten zijn zeker de moeite waard om te bezoeken. Je kan er lekker iets eten en drinken, terwijl de muziek je oren streelt. Omdat de witte piano vlak bij de gasten staat, is het concert intiem, en is er interactie met het publiek mogelijk. Anne Chris maakt hier leuk gebruik van. Het duo speelt twee sets van twintig minuten. Later op de dag zijn ze ook op andere plaatsen in Maastricht te beluisteren.