2015-06-12 07:00:00 • 4 min lezen

Ace Frehley @ de Boerderij te Zoetermeer

Space Ace Frehley De Boerderij te Zoetermeer Donderdag 11 juni 2015

Afgelopen dinsdag viel de beurt aan de Melkweg te Amsterdam. Dit werd als extra concert ingelast omdat het in de Boerderij stijf was uitverkocht. De volle zaal in Zoetermeer was afgeladen met KISS fans en aanhang. De originele KISS gitarist doet wederom een tour door Europa terwijl “de grote band” ook door Europa tourt. Of het nu gaat om een graantje mee pikken of toeval? Het feit blijft dat Ace Frehley in zeer goede doen was. De reden om te gaan touren was om zijn recente album “Space Invaders” te promoten.

Het album is een van de betere rock albums van het afgelopen jaar. Een rauw tintje in de gitaren en zijn herkenbare stijl van spelen doet het album goed,. Samen met bassist Chris Wise (Ozzy Osbourne en The Cult), drummer Scott Coogan (Lita Ford, Sinead O’Conner) en zijn hees maatje Richie Scarlet. Naast enkele songs van zijn laatste album ( “Gimme a Feeling”, “Toys” en het titelnummer) werd het publiek vanaf het begin al getrakteerd op Kiss songs die alleen Ace voor zijn rekening nam. “Rocket Ride”, “Strangeways” (gezongen door Wise) , “Cold Gin”en ‘Parasite’ komen uit de oude KISS periode en tekende hier zelf voor. Coogan nam de lead vocalen bij “Love Gun” voor zijn rekening. Mooi met een hees randje, dat het nummer goed deed. De covers NY Groove en 2000 Man ( Rolling Stones) zijn succes nummers voor Ace, net als het legendarische “Shock Me”, met de daarbij behorende gitaarsolo. “Rock Soldiers” en “Break Out” waren de enige songs uit de Comets periode. Natuurlijk mogen songs van zijn eerste solo album niet ontbreken. De KISS leden brachten gelijktijdig een solo album uit in 1978, waarvan de Ace Frehley als beste werd betiteld. “Snow blind” en “Rip It Out” werd met verve gespeeld, en natuurlijk kon hij het niet laten om “Deuce” en “Detroit Rock City” als toegift te laten horen.

Ace was in zeer goede doen en dit was een mooi voorafje voor de KISS fans die volgende week de reis naar Ziggo Dome in Amsterdam