Alter Bridge @ AFAS live te Amsterdam

Alter Bridge @ AFAS live te Amsterdam

supportact: Shinedown en The Raven Age

2019-12-11 07:00:00 • min lezen

Metal

Alter Bridge @ Afas live te Amsterdam

De Amerikaanse rockact Alter Bridge stond met de band Shinedown en The Raven Age in een goed gevulde Afas live. Ter promotie van het stevige album Walk the Sky is de band op tournee en deed men Amsterdam aan.

Wanneer de rockact uit Jacksonville Shinedown op gaat mogen we een band zien die een prachtig album uitgebracht heeft. Hiermee weet de band te beginnen. ‘Devil’  van Attention Attention is met Monster Get Up en Briljant de songs die het recente album onder de aandacht moet brengen. Met SimpleMan van Lynyrd Skynyrd weten ze het leven van Jacksonville weer te geven. Met de hit ‘Second Chance’ van 10 jaar geleden doet het publiek even extra opveren. Het is Brent Smith en de heren ook zeker gegund om op eigen kracht deze zaal te mogen vullen.

Maar dat is dit keer aan Alter Bridge en het is niet hun eerste keer dat deze melodieuze metal rockers uit Amerika op dit podium staan. Gitarist Mark Tremonti kent naast Alter Bridge nog zijn eigen solopad, Scott Philips weet met Projected nog een side project te doen en zanger Myles Kennedy is naast zijn solo carriere zanger bij Slash (Guns & Roses). De band komt voort uit het succesvolle Creed dat vele hits in Amerika scoorde. Toch weet deze band nu ook een superact status te verwezenlijken.

De band staat overtuigend op het podium en weet met hun melodische metal songs (One Life) Would’t You Rather’  en ‘Isolation’ te openen.  Het nieuwe album Walk The Sky is een juweeltje voor de metal en rock liefhebber. Met ‘Pay No Mind’ , ‘Native Son’, ‘Take The Crown’ en ‘Godspeed’  weten de heren het album te promoten. Het is veel geren op het podium. Achter hangen verticale  schermen waarop delen van films en licht werd vertoond.
Kennedy verteld nog hoe de opname van hun dvd uit 2010 zijn verlopen. Opgenomen in dezelfde zaal waarbij hij de spanning van te voren nog moest wegdrinken. Met ‘Watch Over You’ weet hij even een akoestisch rustpuntje in de show te brengen. Met het ‘Addicted To Pain’ werd deze goede show afgesloten. Het was dan ook een heerlijk avondje stevige kost naast het verliezende Ajax in de Arena.

Metal