2015-01-27 07:00:00 • 3 min lezen

Angela Groothuizen - cd presentatie Eeuwige Jeugd

Angela Groothuizen – cd presentatie Eeuwige Jeugd Op maandag 26 januari in People’s Place Amsterdam presenteert Angela Groothuizen haar nieuwe album ‘Eeuwige Jeugd’. Er zijn veel genodigden waaronder Voice Kids, familie en pers.  De avond begint niet zonder problemen. Het oortje of monitor van Angela doet het niet, waardoor ze zichzelf niet kan horen. Dit is wel de gelegenheid om te tonen dat zij kan zingen, want deze technische mankementen zijn pas na drie nummers verholpen. Het publiek merkt er qua zingen niets van. Mooi op tijd begint zij met de opening, onder begeleiding van haar voor deze gelegenheid samengestelde band. Op de toetsen haar niet wijkende muzikale vriend Nico Brandsen. Er is een drummer en een percussionist respectievelijk Ton Dijkman en Rudi de Graaf. Robin Berlijn op gitaar, en Manuel Hugas op basgitaar. Nona Mooij (16) zingt een duet met haar moeder, ‘Zal ik er voor je zijn’. Op deze manier wordt zij op een leuke manier geïntroduceerd in de muziekwereld van haar moeder. Ietwat blue, maar dat siert haar zeker. Uiteindelijk krijgt zij als eerste een gesigneerd album aangereikt. Het album bevat tien nummers, welke ook te horen zijn tijdens de tour die Angela samen met Nico Brandsen door het hele land, en langs vele theaters maakt. De nummers zijn afwisselnd geschreven door Angela en Nico op muziek van anderen, of tekst van anderen met muziek van Angela en Nico. Angela is energiek, en durft los te gaan. Het nummer ‘Als ik maar niet overblijf’ sluit de avond vol adrenaline af. De overige muzikanten geven een vrolijke invulling, terwijl de muziek op zichzelf als van een hoog niveau gewaardeerd kan worden. Opnieuw geeft zij een stukje van zichzelf bloot, een stukje geschiedenis, verlangen, en visie. Ongedwongen, toegankelijk, en vol passie. Het is een feestje, en dat heeft ze verdient. Angela Groothuizen heeft opnieuw een creatieve uiting gedocumenteerd, dat naast vereeuwiging van prachtige gedachten en verwoordingen, ook als album waardig gepresenteerd is. Kijk hier voor de aanschaf van het album: Kijk hier voor de tourdata: