Black Stone Cherry & Monster Truck

Black Stone Cherry & Monster Truck

10 nov 2018 in 013 te Tilburg

2018-11-11 07:00:00 • min lezen

Rock

Black Stone Cherry

Het was een goed gevulde zaal voor de Amerikanen. Hun tweede show van de nieuwe tour was spannend omdat ze hier als headliner staan en niet als supportact. Maar men heeft er zin in en dat was ook te zien. Voordat de heren het podium beklommen was het eerst aan de Canadese rockact Monster Truck op het publiek op te warmen.

Veel mensen hebben Monster Truck als support act voor Nickleback en Deep Purple kunnen zien. De energie spat van het podium. De songs ‘Don’t Tell Me How To Live’, ‘Devil Don’t Care’ en ‘Why Are You Not Rocking’ worden op het publiek afgevuurd. Monster Truck weet met hun nieuw album de True Rocker in zich te vinden en weten hiermee weer nieuwe fans te verenigen.

Wanneer de heren van Black Stone Cherry, tijdens het Sweet Emotion van Aerosmith, het podium opkomen is het helder dat de zanger/ gitarist Chris Robertson zijn positie in het midden van het podium neemt en zich niet laat afleiden door de gitarist Ben Wells en bassist Jon Lawhon. De heren springen en rennen om de zanger heen zodat het gehele podium optimaal gevuld is en blijft. Ze hebben er zin in en de energie is hoog. Het nieuwe album Family Tree staat centraal in de set lijst maar zoals altijd weten de Amerikanen nog wat cover-deeltjes in de songs te verwerken. “Het gebeurd veelal spontaan en soms hebben we het afgesproken’, verteld gitarist Ben Wells. Het gehele interview zal spoedig online staan.
Ditmaal hoor je de vlagen van Fly Like An Eagle (Steve Miller) en Three Little Birds ( Bob Marley) Vast in de set lijst staat the Marshall Tucker song ‘Can’t You See’. Met een pompende drummer als John Fred Young, die ook niet vies is van de bongo’s en mondharmonica, is het kwartet op volle sterkte.  ‘Lonely Train’ wordt door ieder luidkeels meegezongen en ‘Family Tree’ is de passende afsluiter.

De energieke band weet met humor en power het publiek in te pakken. Een heerlijke band zoals een rockband moet klinken en zich gedragen. Springend over het podium, stoer in de poses en strak in de sound. Voor het komende jaar zullen we ze vast op de festivals gaan tegen komen!

Rock