DOOR ANNEKE RUYS
2016-06-20 07:00:00 • 9 min lezen

BLØF viert feestje in Haags Zuiderparktheater

Op 18 juni stond BLØF in het Haagse Zuiderparktheater. Dat betekende in de open lucht een concert meemaken van de Zeeuwse band, samen met meer dan 1000 andere fans.

BLØF heeft heel wat hits op zijn naam staan. Dat moet ook wel in de 22 jaar die de band nu alweer bestaat. De band grossiert in gouden en platina platen, onderscheidingen en awards en weet elke zaal te vullen. Hun shows in Paard van Troje zijn altijd steevast uitverkocht, zo ook het Zuiderparktheater. Voor de fans betekende dat ditmaal optimaal genieten in de open lucht. Het zou een mooie, sfeervolle avond worden met maar een klein drupje regen.

De Nederlandse singer-songwriter Stephanie Struijk verzorgde het voorprogramma van de mannen. Ze stond eerder bekend onder de naam Stevie Ann en heeft sinds kort een nieuw album. Eerder stond ze op festivals als Pinkpop en Concert at SEA en ontving zij een Zilveren Harp voor haar werk.

Rond kwart voor negen betrad BLØF. De sfeer zat er meteen in. Het theater zat tot de nok gevuld met fans en die kennen de liedjes van hun band natuurlijk allemaal uit hun hoofd. Welkom Thuis was het begin en daarna volgde allemaal Greatest Hits als Liefs Uit Londen, Omarm, Holiday In Spain, Harder Dan Ik Hebben Kan, Aanzoek Zonder Ringen en nog veel meer weerklonken in het Haagse park.

Het publiek zong, klapte en danste mee op alle bekende liedjes die er voorbij kwamen. Zanger/gitarist Paskal Jakobsen, Peter Slager (bas), Bas Kennis (toetsen, gitaar) en Norman Bonink (drums) Al hou je niet van BLØF, je werd al gauw besmet met het BLØF-virus. Deze mannen spelen met zoveel passie dat je die wel moet voelen. In het Zuiderparktheater speelde zich een BLØF-feestje af waarbij zangeres Stephanie Struijck ook twee liedjes meezong en tegen het einde bij Alles Is Liefde het feest compleet was. Mensen dansten en zongen mee en mensen mochten op het podium. Al met al een mooi zomers getint feest in het Haagse Zuiderpark. Fotografie: Loes van der Kraats