DOOR ANNEKE RUYS
2017-05-21 07:00:00 • 5 min lezen

8

Caro Emerald met Emerald Island Tour in sfeervol Caprera

Zangeres Caro Emerald sloot gisteren in een uitverkocht Theater Caprera in Bloemendaal haar Emerald Island Tour af

Op 20 mei sloot Caro Emerald haar Emerald Island concertreeks af met een uitverkocht optreden in Openluchtheater Caprera in Bloemendaal.

Emerald Island is gekoppeld aan de nieuwe EP met dezelfde naam, die de zangeres in maart jl. uitbracht. Deze is de voorbode van een nieuw album dat dit jaar nog zal verschijnen. Theater Caprera is een sfeervolle locatie die midden in het bos gelegen is. De tribune van het theater is tegen een duinpan gebouwd en biedt plek aan 1100 bezoekers. Gisteren was het theater meer dan vol, want behalve de plekken op de tribunes waren ook de trappen aan de zijkanten bezet.

Caro Emerald - echte naam Carolina van der Leeuw - brak in 2009 groots door met de single Back It Up en haar debuutalbum Deleted Scenes From The Cutting Room Floor. Haar roem geldt vandaag de dag ook over de grenzen. Vooral in het Verenigd Koninkrijk is Emerald een grote ster. De huidige tour omvat maar liefst 25 optredens in de UK, waaronder een in de prestigieuze Royal Albert Hall.

In Caprera voelt de zwangere Caro Emerald zich als een vis in het water. Ze geniet van de prachtige, bosrijke omgeving waarin het theater zich bevindt en ook van de sfeer die er hangt. Het publiek is enthousiast, al moet het wel even op gang komen. De mensen worden getracteerd op grote hits als Back It Up, Tangled Up, 'Stuck en A Night Like This terwijl ook de songs van haar EP Emerald Island ruim aan bod komen.

Emerald wordt begeleid door een strak spelende band, waarin stuk voor stuk rasmuzikanten waarvan op het podium het speelplezier afstraalt. Caro en haar mannen staan anderhalf uur op het podium met een wervelend en vaak dansbaar optreden. Halverwege de show krijgt ze het publiek van de banken af, hetgeen de sfeer in het theater nog eens extra verhoogt.

Tekst: Anneke Ruys

Fotografie: Loes van der Kraats