2014-06-05 07:00:00 • 11 min lezen

Chromeo laat het publiek dansen in Paradiso

Vier jaar is pop-electro act Chromeo weggeweest. Woensdagavond stonden ze echter weer in een uitverkochte Paradiso om het nieuwe album 'White Women' te presenteren. De Canadese band Chromeo bestaat uit twee leden, luisterend naar de illustere namen Dave 1 and P-thugg. Na twee weinig succesvolle albums was het in 2010 raak met het album 'Business Casual'. Vooral het nummer 'Hot Mess', wat ze samen deden met Elly Jackson van La Roux zorgde voor de definitieve doorbraak van het duo. Dit jaar zijn ze eindelijk klaar met het nieuwe album. 'White Women' staat vol met potentiële radio hits, waarvan de eerste single 'Jealous' al een ware zomerhit lijkt te worden. De hoogste tijd dus voor een nieuwe show in Paradiso.    Het concert Voorprogramma is vanavond de Britse rapster Dominique Young Unique. Een explosieve dame die al snel doet denken aan Azealia Banks en MIA. Mocht ze wel haar zaakjes meer op orde houden dan iemand als Azealia Banks dan kan haar nog een grote toekomst tegemoet gaan. Rond negen uur is het de beurt aan Chromeo. Het podium is goed verlicht, de kenmerkende vrouwenbenen staan klaar en het feest kan beginnen. In een hoog tempo stormen ze in een dik uur door de laatste twee albums. Opvallend daarbij is de bijval die ze krijgen van het publiek op de nieuwe nummers. Het album is enkele weken oud maar nummers als 'Sexy Socialite' en 'Come Alive' lijken al toekomstige hits. Hoewel ze op het laatste album enkele gastbijdrages hebben (onder andere Solange Knowles en Ezra Koening van Vampire Weekend) doen ze het vanavond allemaal zelf op het podium. Dave 1 is goed bij stem en kan met gemak alle vocalen aan. Het publiek doet wat het moet doen en dat is losgaan. Op het podium is de chemie ook zeer sterk. De mannen hebben er zichtbaar veel zin in en weten elkaar ook regelmatig goed te vinden.  De conclusie Hoewel het live brengen van electro muziek vaak nog een hele opgave is voor bands als Chromeo weten de heren er echter toch een waardige show ervan te maken, zonder in verveling te vallen. Daarnaast lijken ze met het nieuwe album een aantal potentiële radio hits op zak te hebben. De toekomst voor Chromeo ziet er dan ook rooskleurig uit.