DOOR ANNEKE RUYS
2017-04-11 07:00:00 • 2 min lezen

8

En Vogue pakt Paard van Troje in

Op 10 april gaf het Amerikaanse R&B trio En Vogue een spetterende show in Paard van Troje in Den Haag.

Gisteren gaf En Vogue een concert in Paard van Troje in Den Haag. Dat optreden maakte deel uit van de For The Love of Music Tour waarmee de dames dit jaar door Europa en de USA reizen.

Sinds vorig jaar is het Amerikaanse En Vogue weer helemaal terug. Daarvoor hoorden we jarenlang weinig van hen. Hun laatste album dateert zelfs uit 2002. Maar nu lijkt het R&B-trio dat in de jaren negentig grote furore maakte, er weer helemaal zin in te hebben. Vorig jaar al deden ze optredens in Paradiso en TivoliVredenburg en ditmaal is Den Haag aan de beurt, naast Amsterdam (Paradiso) en Nijmegen (Doornroosje), die op respectievelijk 13 en 15 april worden aangedaan. Er is ook zelfs een nieuw album in de planning dat volgens eigen informatie dit jaar nog moet uitkomen.

In een niet uitverkocht Paard van Troje trakteert de groep het publiek op een doorsnee uit hun 90's repertoire, een periode waarin veel grote hits domineerden. Die hits kennen we natuurlijk nog wel, zoals Hold On, Free Your Mind, Don't Let Go en Whatta Man. Het is een welkome blijk van herkenning voor het publiek wat uit alle leeftijden bestaat. Veel van hen zijn echte fans. Ze kennen elk liedje uit hun hoofd en zingen de songs luidkeels mee.

Behalve hun eigen songs brengen de souldames ook een waardige ode aan hun soulhelden, waaraan ze het volgens henzelf te danken hebben dat ze het muzikale pad kozen. Van artiesten als Tina Turner, Donna Summer en Aretha Franklin komen songs voorbij in een speciale medley, waarvan de meeste toeschouwers ook deze liedjes woord voor woord kunnen meezingen.

Het is een mooie avond voor de fans in Paard van Troje. Met als enige minpuntje dat de show veel te snel is afgelopen. Na iets meer dan een uur stappen Terry Ellis, Cindy Herron en Rhona Bennett van het podium, zonder echt afscheid te nemen van het publiek. Dat wacht nog op de bekende toegift die eigenlijk nooit ontbreekt, maar er ditmaal helaas niet komt. Een overtuigend optreden is het wel, maar het had wel wat langer gekund.