DOOR SUZANNE JACOBS
2014-03-01 07:00:00 • 8 min lezen

Go Back To The Zoo in Tivoli Oudegracht

De Nijmeegse band Go Back To The Zoo kennen we al een tijdje en in februari dit jaar verscheen hun nieuwste album 'ZOO'.

Afgelopen donderdag stond de band in de reeks van Tivoli Tijdloos in Tivoli Oudegracht. Aangezien de recensies van het laatste album erg verschillend zijn, was het de vraag wat we konden verwachten: een popconcert of toch meer rock, wat we gewend zijn?

Het optredenDe band begint met het nummer 'Julia' van het nieuwe album. Het is gelijk een schot in de roos. De energie spat van het podium en de sfeer zit er goed in. Als daarna 'Smoking on the Balcony' wordt ingezet is definitief de toon gezet. Er ontstaat synergie tussen het publiek en de band. Hier wordt de rest van het concert op verder geteerd. De wisseling tussen oude bekende nummers en nieuwe nummers is precies goed.

Zanger Cas lijkt in het begin wat moeite te hebben met contact te maken met het publiek. Een bedankje na ieder nummer en weer door. Maar na een nummer of vier lijkt hij door te hebben hoe hij dit publiek het naar hun zin moet maken. Er worden grapjes met het publiek en met andere bandleden gemaakt. Omdat ze hier staan in het thema Tivoli Tijdloos, en daardoor wetend dat ze hier niet meer zullen spelen, wordt er een mooi verhaal opgebiecht over "kakken op het dak van Tivoli". De band speelt weer verder na de uitnodiging om na het optreden met z’n allen het dak op te gaan.

Eigenlijk alle nummers worden strak gespeeld en nummers van het nieuwe album vallen in goede aard. Ik moet zeggen, ik zie het wel voor me: deze band op een festival. Ook met nieuwe nummers zoals 'Situation' en 'Head Up High' gaat dat goed komen. Go Back To The Zoo komt terug met een toegift van vier nummers en Cas waagt zich aan een stagedive in de Tivoli. Tot slot wordt de nieuwste single 'Milkshake' ingezet en de band bedankt het publiek en Tivoli.

De conclusie Heb je de kans om Go Back To The Zoo te zien op een festival? Mis ze niet! Ze maken er gegarandeerd een feestje van! De muziek neigt toch meer naar iets meer poprock dan alleen maar pop of alleen rock. Hoe dan ook, ik zie het wel voor me: een biertje, de zon, en Go Back To The Zoo die heerlijk speelt met alle gezelligheid die er bij komt kijken.