Half Moon Run omarmt Paradiso

Half Moon Run omarmt Paradiso

14 november : Paradiso, Amsterdam

2019-11-16 07:00:00 • 3 min lezen

Folk / Indie / Rock

Half Moon Run live in Paradiso

De Canadese formatie afkomstig uit Montreal tourt op dit moment door Europa. Onlangs kwam hun derde album A Blemish In The Great Light uit en tijdens deze tour geven ze maar liefst twee concerten in Paradiso, Amsterdam.

De vier multi-instrumentalisten komen stipt half negen het podium. In een rode gloed betreden eerste frontman Devon Portielje en Connor Molander het podium om de eerste noten van ’21 Gun Salute’ in te zetten. Vervolgens is daar ‘I Can’t Figure Out What’s Going On’ voordat de band het eerste nummer van het nieuwe album speelt; ‘Then Again’. Net zoals drie jaar geleden speelt de band een perfecte set en is het onvoorstelbaar waar, wanneer en hoe welke instrumenten bespeelt worden. Overal is percussie te vinden, evenals gitaren, piano’s, synths enz. en bij ‘Flesh & Blood’ zien we Dylan Philips zowel drummen als op keyboard spelen.  Zo geeft de band richting aan de show en neemt het publiek mee in een greep van de nummers die op de inmiddels drie album verschenen zijn.

Muzikaal is alles wat Half Moon Run laat horen top en ze nemen je eigenlijk mee door hun drie albums die ze inmiddels uitgebracht hebben. ‘Favorite Boy’ brengt het publiek aan het dansen en het prijsnummer ‘Razorblade’ van het laatste album krijgt live nog meer karakter. Interactie met het publiek is matig deze tweede avond dat ze in Paradiso staan, maar daar staat de band dan ook niet bekend om. Het gaat hier om de muziek dus verder dan een bedankje aan Nederland en dat deze laatste dagen “amazing” waren in Amsterdam komen de heren niet. Maar toch is er een natuurlijke klik met het aanwezig publiek en weten de heren het enthousiasme via hun muziek over te brengen op het publiek dat gaandeweg de show steeds luidruchtiger wordt.

Een van de hoogtepunten is waarschijnlijk het vierstemmig gezongen ‘Sun Leads Me On’, waar de heren om één centrale mic verzameld zijn. Via nummers als ‘Narrow Margins’, ‘Drug You’ en ‘Consider Yourself’ bouwt Half Moon Run de show vakkundig op. De uitgekiende, klinisch en futuristische lichtshow is de perfecte aanvulling om de show in het juiste perspectief te plaatsen. Na een dankwoord en afscheid komt de band terug voor een encore; bij ‘Jello On My Mind’ krijgt de band die ene gast die nog niet stond de dansen ook in beweging en via ‘Fire Escape’ is daar natuurlijk nog onvermijdelijk die hit waarmee de band doorbrak; ‘Full Circle’. Het publiek is tegen die tijd zo enthousiast en in de ban van Half Moon Run dat er een als één stem om nog een encore wordt gevraagd. En die komt er, niet gepland, maar hij komt wel. Met ‘Hands In The Garden’ neemt de band voor nu afscheid en laat het aanwezig publiek in verrukking en extase achter. De muziek van Half Moon Run heeft vanavond alles overwonnen!

Folk / Indie / Rock