2015-02-11 07:00:00 • 7 min lezen

Hommage aan Herman Pieter de Boer in de Verkadefabriek

Op 9 februari werd Herman Pieter de Boer geboren en op zijn geboortedag gedenken zangers, muzikanten en vertellers de schrijver die op 1 januari 2014 overleed. Onder de vertolkers van zijn liedjes en verhalen is natuurlijk Lenny Kuhr. Verder werken mee: Daisy Correia, Wim Daniëls, Rob Frank, Miranda van Kralingen, Ine Kuhr, Nico van der Linden, Kiki Schippers en Elke Vierveijzer. Combo: Frans de Berg (toetsen), Mischa Kool (bassen) en Cor Mutsers (snaren). De Clubzaal in de Verkadefabriek zit propvol. Er volgt een show ter nagedachtenis aan de schrijver Herman Pieter de Boer. Wie? Ja, helaas kennen sommigen mensen hem niet. Herman was een liedjesschrijver van liedjes die veel mensen goed kennen, en in je hoofd blijven hangen. ‘Annabel’, ‘Laat me’, ‘Visite’, en het lied waarmee Lenny Kuhr in 1969 het Eurosongfestival won ‘De Troubadour’. Er volgt een onderhoudende show met liedjes, maar ook guitige voordrachten uit het werk van de geestige schrijver. Bijvoorbeeld van Wim Daniëls die een stukje voorleest uit het boek ‘Het grote gebarenboek der lage landen’. Zijn toenmalige vrouw Lenny Kuhr zingt ‘Altijd Heimwee’. Het is de fado die in haar leeft, maar ook de heimwee naar het leven met Herman, waarmee ze een prachtige en productieve periode in haar leven heeft gehad. Het nummer ‘Annabel’, dat toentertijd door Hans de Booij op een monotone wijze werd vergald, kwam sprankelend tot leven door Kiki Schippers. En er volgen meer energieke momenten, en verrassende elementen. Zoals het ‘Op het water te zingen’ (Um das Wasser zu singen) van Schubert gezongen door operazangeres Miranda van Kralingen. Zeker de moeite waard de show te gaan zien.

Lees hier het interview met Lenny Kuhr.

Website Lenny Kuhr