Jasper Steverlinck geeft intiem concert in poppdium 013 Tilburg

6 december 2018

2018-12-09 07:00:00 • 3 min lezen

Singer-songwriter

Jasper Steverlinck live in Poppodim 013 Tilburg

Donderdag avond stond Jasper Steverlinck in de Jupiler-zaal in Poppodium 013 in Tilburg. In een zaal die met zitplaatsen en statafels was ingericht gaf de Belgische singer/songwriter een intiem optreden.

Belgische troubadour
Een man die wet weinig meer dan een gitaar de zaal stil krijgt is altijd bijzonder. Vooral als de man Jasper Steverlinck heet en in zijn thuisland België al een hele aardige reputatie heeft opgebouwd. Enkele maanden geleden bracht hij zijn solo-debuutalbum Night Prayer uit en vanavond is het de eer aan het aanwezige publiek in Tilburg om deze troubadour aan het werk te horen.

Jake Gosling
In een intieme, knusse setting start de Belg met ‘Our Love Got Lost’, So Far Away From Me’ en ‘Here’s To Love’. Gaandeweg wordt de band met het enthousiaste publiek aangehaald wanneer hij het verhaal van de totstandkoming zijn laatste album verteld. “Kennen jullie Jake Gosling”. Ah mai. Das die van Ed Sheeran”, de producer met wie hij een aantal nummers schreef maar niet de juiste sound vond. Die vond hij wel samen met Jean Blaute en die kennen enkele Vlamingen in de zaal wel wat weer tot wat hilariteit leidt. Nummers als ‘Sad Reminders’, ‘Need Your Love’ en vooral ‘Broken’ kunnen op meer dan gemiddelde waardering rekenen. Natuurlijk is pianist en boezemvriend Valentijn Elso de meeste nummer zijn muzikale partner achter de piano.

“One Take”
Natuurlijk is er de band met Nederland en bands uit ons land. De akoestische uitvoering van Within Temptation’s ‘Ice Queen’ bezorgt menigeen dan ook kippenvel in de zaal. Natuurlijk refereert hij naar het debuut Night Prayer en geeft aan dat eigenlijk het album is opgenomen zoals hij nu in Tilburg staat; live, in een “onetake” opname. De “encore” van de avond is het prachtige ‘Fall In Light“ en met ‘On This Day’ neemt hij het aanwezige publiek nog één keer mee naar de essentie van muziek. Met een kwinkslag deelt hij nog wel even mee dat Bob Dylan vergeten is dit nummer ooit te schrijven.... Waar bands zich in de huidige tijd laten verleiden tot meer en groter bewijst Steverlinck dat hij, samen met de hulp van Valentijn op piano, het in zijn eentje kan. een zaal stil krijgen met puur klinkende muziek met een authentieke persoonlijkheid!

Singer-songwriter