Jennie Lena "Acoustic"

2019-05-14 07:00:00 • 2 min lezen

Pop / Singer-songwriter / Soul

Jennie Lena "Acoustic"

Jennie Lena staat vrijdag 17 mei nog één keer op het podium in het kader van haar “Acoustic Tour”. Met een lach en een traan én een muzikale trip through memory lane dé ideale muziekavond.

“Slaapkamer”
Op een zondagavond in Tilburg neemt Jennie ons tijdens deze akoestische tour mee naar haar jeugd. Welke muziek is bepalend geweest voor de persoon maar vooral artiest die ze nu is? In een sober decor vol met platenhoezen van idolen uit haar jeugd ontvangt ze het publiek in haar “denkbeeldige slaapkamer” en wordt vergezeld door pianist Maarten én gitarist Maarten. De mooie, “stripped down” akoestische uitvoeringen vullen vanzelf de avond.

Anekdotes
Jennie opent met Aretha Franklin’s ‘Won’t Be Long’ om vervolgens door te pakken met een medley van Michael Jackson. Wars van de actuele publieke discussie zijn het vooral de vertrouwde nummers die we met z’n allen mee kunnen zingen. Maar er staan natuurlijk meer platenhoezen op het podium; Prince mag niet ontbreken en wordt door Jennie muzikaal ook met een medley smaakvol en intiem geëerd maar ook Whitney Houston heeft toch een prominente plaats in Jennie’s slaapkamer en deel één van de avond wordt dan ook afgesloten met ‘Greatest Love’. In zo’n kleine zaal met een intieme setting is het natuurlijk altijd zoeken naar de connectie met het publiek maar de Amsterdamse humor werkt als een breekijzer. Het eeuwige gevecht tegen het (over)gewicht, het opvoeden van een dochter, smartphones, “Luizemoeder”-thema’s op het schoolplein en hoe je als artiest “last-minute” in RTL’s Late Night wordt gevlogen om een optreden te geven; Jennie kent ze en door persoonlijke anekdotes is het spreekwoordelijke ijs met het publiek snel gebroken.

Eén van Nederlands beste zangeressen
Zo weet Jenny het aanwezige publiek al snel voor zich te winnen en blijft de finalist van The Voice Of Holland van editie 2015 vocaal moeiteloos overeind. Ze maakt het persoonlijk, gaat de dialoog aan en op het einde van de avond is er een open uitnodiging om samen met haar in haar “slaapkamer” te dansen. Tussendoor hebben we dan nog een geweldige gospel uitvoering gehad van ‘Better Days’ maar ook een inkijkje gehad in haar Guilty Pleasures. Laat dat nu juist ‘Hopelessly Devoted To You’ zijn uit de musicalklassieker Grease die natuurlijk iedereen uit volle borst mee kan zingen. Ook een ruggesteuntje voor iemand uit het publiek die een moeilijke periode achter de rug heeft zorgt voor een ontspannen sfeer. Hoogepunt is misschien wel haar versie van Queen’s ‘Love Of My Life’ en de afsluiter van de avond; ‘Uptown Funk’ en inderdaad; de zaal loopt leeg en haar “slaapkamer” vol en Jennie heeft wederom bewezen tot één van Nederlands zangeressen te horen.

Jennie Lena Live:
17 mei : Schouwburg, Cuijk

Pop / Singer-songwriter / Soul