Canadese singer/songwriter Jordan Klassen live in Tivoli Vredenburg

2017-10-27 07:00:00 • 2 min lezen

Pop / Singer-songwriter

Jordan Klassen live in Tivoli Vredenburg

Vanavond verzorgt singer/songwriter Jordan Klassen het voorprogramma van de band Husky in Cloud Nine in Tivoli Vredenburg, ter promotie van zijn derde album Big Intruder dat onlangs uitkwam.

Woensdag 25 oktober / Jordan Klassen in Cloud Nine Tivoli Vredenburg

Hij is er vanavond niet alleen want hij wordt vergezeld door zijn vaste bassist Taylor Swindells en drummer Scott Curie. Na een kort voorstelrondje is daar de opener ‘Go To Me’ en het sfeervolle ‘Sylvia Plath Girl’. Het is mooi om te horen hoe Klassen zijn muziek live weet over te brengen met slechts gitaar, drums en bas en hij weet het ontbreken van strijkers ed. prima te compenseren.

I got Married This Year” zegt Jordan Klassen na de opener ‘Go To Me’ en daarmee geeft hij indirect aan niet meer tot Peter Pan’s Generation te horen, een term die hij overigens zelf bedacht heeft. Overigens voegt hij er meteen aan toe dat hij zijn rol als echtgenoot erg goed vervult en daarmee zielsgelukkig is, terwijl hij als vrijgezel niet echt bedreven was in het vinden van een vriendin. Kortom, hij is een “happy man”.

Vervolgens speelt hij nummers van alle drie de albums die hij tot op heden uitbracht waarbij de nadruk natuurlijk wel ligt bij het werk van zijn laatste album Big Intruder. ‘Too Fare Gone’ en ‘Yer Cure’ worden smaakvol neergezet en bij het swingende ‘Dominika’ geeft Klassen zijn persoonlijke toelichting op dit nummer; in de trend van dat je een vriend hebt die zich als een eikel gedraagt, je vervolgens daar een nummer over schrijft en als die vriend dan vraagt waar het nummer over gaat, je dan “About You Jerk” kunt zeggen. Verder is ‘Baby Moses’ één van de hoogtepunten waarmee Klassen een deel van het publiek spontaan aan het dansen krijgt.

Mooi om te zien hoe Jordan Klassen verbinding zoekt en ook krijgt met het aanwezige publiek. Hij is immers niet de hoofdact van vanavond en dan is het altijd afwachten. Bij het innemende ‘No Salesman’ dat uiterst gevoelig wordt gebracht is het publiek echt om. Na de afsluiter ‘Hot Shot Runaway’ is er nog tijd om even wat vragen te stellen bij de ’Meet and Greet’. Belangrijkste boodschap is dat na deze korte tournee ter promotie van Big Intruder er in 2018 nog wat optredens zullen komen waar Jordan als hoofdact te zien is. En juist dat is goed nieuws want dit optreden smaakt naar meer!

Pop / Singer-songwriter