K's Choice Acoustic live

K's Choice Acoustic live

Poppodium 013 Tilburg 1 februari

2019-02-02 07:00:00 • 3 min lezen

Pop

K's Choice ontroert in 013

Ze bestaan inmiddels een kleine 25 jaar. Sarah en Gert Bettens, broer en zus, vormen K’s Choice en zijn in de Belgische muziekscene een begrip. Ook in Nederland kennen we ze goed van hits als ‘’ Not An Addict, ‘Believe’ en ‘Everything For Free’.

Benny en Agneta
In 2018 deed K’s Choice mee aan de VRT-serie Liefde voor Muziek waar artiesten hun versies van elkaars nummers spelen. Een soort Beste Zangers. In het kader van een dat thema deed K’s Choice gisterenavond Poppodium 013 aan met hun vertolking van nummers waar ze mee zijn opgegroeid. Drie stoelen en een meer dan respectabel aantal gitaren stonden klaar in Tilburg voor dit “seated” concert. Na de opener ‘Summer Of ‘69’ (Bryan Adams) neemt Sara ons met haar loepzuivere stem mee op een trip door Music Memory Lane. We horen een fantastisch “stripped down” versie van Barry Manilow’s ‘Could It Be Magic’ en gaan via ‘Wake Up Little Suzie’ van de Everly Brothers naar ‘Does Your Mother Now’ van Abba. Sara neemt het publiek mee naar haar jeugd toen ze Agneta wilde zijn. Maar met de wetenschap van nu wilde ze natuurlijk Björn zijn die getrouwd was haar. Het nummer ‘Catch Me When I Fall’ speelden ze ook tijdens de TV-serie ne natuurlijk mag een nummer van The Beatles volgens Sara niet ontbreken.

Eén eigen nummer
De connectie met het publiek is er absoluut maar blijft lastig omdat Sara, Gert en gitarist Tom Lodewijks de liedjes al zittend op hun stoel de zaal in sturen. Toch helpt de Vlaamse tongval en tijdens de nummers kunnen we een speld horen vallen. Ademloos luistert het zittende publiek. Omdat het weekend is kunnen ze zich wel 2 Thee’tjes permitteren tijdens de pauze. Set twee wordt solo door Gert geopend met ‘Meaningless’ maar het zijn vooral de vertolking van ‘Landslide’ en Prince’s ‘I Could Never Take The Place Of Your Man’ die diepe indruk maken en volgens Sara niet op deze avond mogen ontbreken. Na deze set is er natuurlijk nog ruimte voor een Encore en krijgen we de eerste akoestische versie van een eigen nummer te horen; ‘Not An Addict’ wordt met enthousiasme ontvangen. Echt afsluiten doen broer en zus Bettens staand met een a-capella versie van ‘Everytime We Say Goodbye’. Een terecht staande ovatie volgt want dit was Belgische muzikaliteit met een hoofdletter.

Pop