Little Steven & the Disciples of Soul

Little Steven & the Disciples of Soul

25 juni 2017 Carré te Amsterdam

2017-06-26 07:00:00 • min lezen

Rock / Soul

Little Steven & the Disciples of Soul @ Carré te Amsterdam

Het was dit keer aan Steven Lento om het Koninklijk theater Carre in Amsterdam te betoveren tot een heuse poptempel. Little Steven, Miami Steven, Steve van Zandt of Silvio Dante, het zijn allemaal artiestennamen die de kleine stevige man met de bandana gebruikt. Een ding is helder, als hij met Bruce Springsteen & the E streetband op het podium staat, dirigeert hij de band. Wanneer ze in de studio zijn, is hij de producer. Je mag dan gerust afvragen wie nu eigenlijk the Boss is

Met de herkenbare aanwijzingen weet hij de 10 koppige band aan te sturen om zijn nieuw album Soulfire te promoten. Een goed openingsnummer van de gelijknamig album komt binnen als een kleine man die met de deur in huis komt binnen vallen. De voormalige gitarist van Southside Johnny weet zijn historie in ere te houden. “Coming Back” zat al in de setlist en met Southside Johnny achter in de zaal weet je dat er aan het einde van de avond meer komt.
Naast de heerlijke soulrock weet hij diverse stijlen in de show te verwerken. Protestsongs als “Salvation”, “Solidarity” en de grote hit “Bitter Fruit” gaan er in als zoete koek. Het swingt en Steven weet het publiek optimaal te bespelen. The City Weept Tonoght en James Browns Down and Out in NYC worden juweeltjes. Wanneer hij aan het eind de andere grote hit “Forever” speelt zijn we 2 uur verder.

Als toegift komt Southside Johnny “I Don’t Wanna Go Home” en hun persoonlijke nummer “It’s Been A Long Time” op het podium te spelen. Het was dan ook een historisch avondje geworden. Misschien dat Springsteen toch eens moet nadenken om zijn E street Bandleden Little Steven en Nils Lofgren (Shine Silently) hun hits te laten spelen.

Rock / Soul