Luke Sital-Singh @ Groningen

Luke Sital-Singh @ Groningen

Lutherse Kerk, 27 okt. Uitverkocht

2017-10-28 07:00:00 • min lezen

Singer-songwriter

Luke Sital- Singh live @ Oosterpoort Groningen

De jonge Luke Sital- Singh is een talentvolle singer-songwriter. Inmiddels heeft hij twee albums uit Time Is A Riddle en The Fire Inside. Op dit moment weet hij zijn nieuw live album te promoten, met daarop de songs van de tour.

Wanneer Dotan met zijn 7 Layers tour Sital- Singh ook al meenam op tournee, werd zijn naam al meer genoemd als talentvolle artiest. Ditmaal doet hij diverse kerken aan als locatie om op te treden. Het is passend bij de sound al is zijn woord niet direct tot de vrolijke songs te scharen.  Toch krijgt hij de zaal in Groningen vol. Een mooi kerkje midden in de stad.

De avond opent met een talentvolle act Blanco White. De folk sound van klinkt al een klok door de kerk. “Outsider” en “Lie Alone” van de E.P. Colder Heaven en het titelstuk zijn toepasselijk om hier aan het publiek te vertolken. De harmonische zangpartijen klinken mooi door dat men geen gebruik maakt van drums. Hierdoor ontstaat er ruimte voor de viool en zang ruimtelijker te laten klinken.

Sital-Singh heeft gekozen om ditmaal alleen te komen spelen. Geen band, maar wat gitaren en een piano om zich heen. Het ziet er uit als een jonge Neil Young. Zijn stem is helder en ingetogen start hij zijn set met “Cynic”, “Still” en het aanstekelijk “Innocence”. Met “New Morning” begroet hij het publiek en maakt zijn excuses dat dit toch echt het vrolijkste nummer van de avond gaat worden. De jonge man kruipt uit zijn schulp en trekt met de humor het publiek naar zijn hand. Over het algemeens zijn de songs nu meer ingetogen en zijn de highlights van de avond, de  uptempo songs als 21st “Century Heartbeat” en het heerlijke “Nothing Stays the Same”.  Het breekt het luisteren naar de mooie songs even met de catchy refreinen. Als cover voegt hij zijn favoriet nummer van zijn held Tom Petty toe. Ingetogen op zijn  manier vertolkt hij het “American Girl”.
Het was een intieme  avond met een singer-songwriter die het talent heeft om prachtige songs te maken. Met band is het allemaal even swingender en zonder band ingetogen mooi. Een combinatie hiervan zal wellicht een volgende stap voor de man gaan worden.

Singer-songwriter