Molly Hatchet live @ Iduna te Drachten

Molly Hatchet live @ Iduna te Drachten

datum: 13 december 2019

2019-12-14 07:00:00 • min lezen

Blues / Rock

Molly Hatchet @ Iduna te Drachten

De Amerikaanse band Molly Hatchet uit Jacksonville is weer naar Europa overgevlogen om hun nieuw live album Battleground te promoten. Op het album wordt de nieuwe zanger Jimmy Elkins geïntroduceerd, dit naar aanleiding van het overlijden van zanger Phil McCormack in april.jl.

De avond weet de Duitse jonge band King Savage de avond te openen. De heren weten hun debuut album te presenteren en deze onbekende songs te combineren met enkele covers waaronder het ‘Whole Lotta Rosie’ van AC/DC.

Al komen de mensen voor de Amerikaanse bluesrock van Molly Hatchet, die uit dezelfde plaats komen als Lynyrd Skynyrd. Ter promotie van het nieuw album Battleground, wil men ook de nieuwe zanger Jimmy Elkins presenteren voor het publiek. Hij vervangt de in april overleden zanger Phil McCormack.

Het is helder dat Elkins nog wat meters moet maken om te kunnen overtuigen als zanger van een wereld act als Molly Hatchet. De ervaring binnen deze band brengt dat men hem kan ondersteunen. De band kent zijn poses en podium act om voor het publiek aantrekkelijk te maken. Elkins sluit hier nog niet helemaal bij aan, al is dat ook het ervaren van veel te spelen.

De band weet de avond te beginnen met hun blues rock classics ‘Whisky Man’ en ‘Bounty Hunter’. De grijze heren weten met de rossig harige drummer een prima show te presenteren. De drummer Shawn Beamer met een ventilator onder het drumstel, laat zijn lange haren zweven boven de drums. De eeuwige headbangende bassist Tim Lindsey  (ook voor de achtergrond vocalen) weet met gitarist Bobby Ingrim en hun poses de show te stelen. Toetsenist John Galvin houdt zich oplettend op de achtergrond om in te springen met een pianosolo waar nodig is. Een goed op elkaar ingespeelde band dat songs die er in de bluesrock toe doen waaronder ‘Canyons Devil’, ‘Fall of the Peacemakers’, het mooie ‘Beating the Odds’, maar ook de covers ‘It’s All Over Now’ en  ‘Dreams I’ll Never See’  gaan er in als koek.  De band weet na een lange show de avond waardig af te sluiten met hun US hit ‘Flirting With Disaster’.

Blues / Rock