DOOR SUZANNE JACOBS
2014-04-14 07:00:00 • 6 min lezen

Nielson: een heerlijke popavond in Tivoli Oudegracht

Ongeveer anderhalf jaar geleden leerden we Nielson kennen door zijn deelname aan De Beste Singer Songwriter Van Nederland. Zijn single 'Beauty And The Brains' ging als een tierelier in de hitlijsten en de samenwerking met Miss Montreal en BLOF wierpen ook zijn vruchten af. Hoe doet hij het alleen in Tivoli?

Het optreden

In een zaal vooral vol met tienermeisjes en hun ouders komt Nielson met een grote glimlach en gitaar het podium op. Hij heeft er zin in! Gelijk worden de eerste tonen ingezet van 'Kop In Het Zand', de nieuwste single van de 24-jarige Niels Littooij. Nielson en zijn band spelen strak en voelen zich duidelijk op hun gemak op het podium.

Stiekem komen er best wat liedjes voorbij die ik ken. Uiteraard het openingsnummer, maar ook ‚Mannenharten' (origineel met BLOF) en ‚Hoe' (origineel samen met Miss Montreal) passeren de revue. Het nummer 'Tous Les Memes' van Stromae wordt heerlijk vernederlandst en Nielson komt er mee weg. Eigenlijk is de hele avond een feestje. Nielson bouwt nog een gezellig kampvuur sfeertje door vooraan op het podium te gaan zitten en hij gaat het publiek door om 'Voordat Je Weg Gaat' te zingen. Het hoogtepunt is toch wel als 'Beauty And The Brains' wordt ingezet. Ja! Die willen we horen! Als toetje krijgen we de danceversie van 'Kop In Het Zand', die eigenlijk wel lekker is voor een zaterdagavond in de Tivoli Oudegracht.

De conclusie

Nielson is een geboren entertainer. Uiteraard heeft hij zijn looks mee, maar hij kan zingen, hij kan gitaar spelen en hij kan een feestje bouwen. Zijn nummers zitten goed in elkaar en je krijgt een 'feel good' gevoel van deze jongen met ambities voor Pinkpop en Lowlands. Zijn eerste album 'Zo Van Ah Yeah' is net uit, maar dit is hopelijk nog maar het begin!