2015-03-15 07:00:00 • 8 min lezen

Roosbeef speult in WII Den Bosch

ROOSBEEF  De naam Roosbeef komt van de zestienjarige Nederlandse Roos Rebergen (zang, gitaar, piano) en is de naam van haar en haar band in 2005.  Kalftour 2015. Zaterdagavond 14 maart staat ze op het W2 Poppodium in Den Bosch samen met drummer van het eerste uur Tim van Oosten (drums, percussie). Door wisseling van de bezetting door de jaren heen, is ROOSBEEF nu half Nederlands/half Vlaams. Tom Pintens (zang, gitaar, bas, toetsen) Tijs Delbeke (zang, gitaar, bas, toetsen).  In het voorprogramma staat G, de Singer-Songwriter. G, onder andere van Fa. Ol & Ge aanwezig, De Roadies, De Stijle Want… Opent verrassend met 'My Pocket'. Ook 'Rotterdam' maakt indruk.  ROOSBEEF opent met een 4 tal nummers -waaronder de titelsong- van hun nieuwe album: KALF. "Het lijkt het definitieve einde van een jeugd op te tekenen. Een jeugd waar een mens zich aan vastklampen wil, zo suggereert de albumtitel." Aldus roosbeef.nl. OMDAT IK DAT WIL wordt ook goed vertegenwoordigd met o.a. 'Pulpo, Twijfelaar, Niet Uitmaken, Iets Te Veel Wij(n) en Sirene'. Deze worden afgewisseld door nieuwe tracks als 'Schelde'. De muziek spreekt voor zich, er wordt buiten dat dan ook summier contact gemaakt met het publiek. Bij het aankondigen van de 9e lied vertelt Roos dat ze 'Raak Me Aan' als thema heeft geschreven voor de dodenherdenking 2 jaar geleden. Het liedje gaat niet zo zeer over de angst om te sterven, maar om dood te gaan zonder aangekondigd.. eehm, aangeraakt te worden. Roos maakt een grapje met Tom;  "Daar ben ik ook bang voor," gniffelt ze. "Dood gaan zonder aangekondigd te worden." Na 15 liedjes krijgen we nog een toegift. Ze komt nu in haar eentje terug het podium op. Uit de Brabantse zaal word geroepen. "Speulen!" Roos vind dat; "zoiets -... tja- om te zeggen." En ze krijst dat zelf eerst terug: "Speulen!" "Auto rijden!" "Eten!" voor ze haar solo speelt. We krijgen nog 2 liedjes extra met de band waaronder de track Mode Meisjes, op verzoek of voorspelling van de zaal.