2017-04-13 07:00:00 • 2 min lezen

Pop
8

Ruth Jacott

Met haar nieuwe theatershow RUTH reist Ruth Jacott momenteel langs de Nederlandse theaters.

Op 12 april gaf Ruth Jacott een optreden in Theater Castellum te Alphen aan de Rijn. Dat was in het kader van haar theatershow RUTH waarmee ze sinds half februari door Nederland tourt.

RUTH is een energieke show waarbij door de theaterdiva alles uit de kast wordt gehaald. Je ziet de mooiste outfits, hoort openhartige verhalen, wordt getrakteerd op een begeleidingsband die alles in huis heeft voor een mooie show en natuurlijk hoor je de krachtige stem die werkelijk alle genres aankan. RUTH is een show vol met Nederlandse liedjes, hits die Jacott in de loop der jaren scoorde, maar ook nummers van haar recente album 'Ik adem je in' en songs van andere, door Ruth bewonderde artiesten. Van deze laatsten horen we onder meer 'Telkens weer'van Willeke Alberti en 'Een beetje verliefd' van Hazes.

Jacott is een echte powervrouw met een gouden stem die vele octaven bereikt. De show wervelt van het begin tot het eind en kent naast uptempo nummers ook rustpuntjes. Het publiek is in het begin wat mat, maar Ruth doet er alles aan om ze uit de pluche stoelen te krijgen. Ze laat de mensen meezingen en meedansen met bekende nummers alsw 'Vrede', 'Vrij met mij', 'Leun op mij' en 'Blijf bij mij'van Paul de Leeuw. Leuk momentje in de show is ook wanneer Ruth in een mooi gekleurde jurk opkomt. Ze zingt het nummer 'Sranang'en vertelt hoe zeer ze zowel van Suriname als van Nederland houdt. Dat laatste uit zich in 'Ik hou van Holland', waarbij de muzikanten van de jonge band zowaar een klompendansje uitvoeren.

RUTH is een gevarieerde show met alles erop en eraan. Je wordt meer dan twee uur lang meegeslepend in de positieve wereld van Ruth Jacott.

Pop