2012-12-29 07:00:00 • 5 min lezen

Sabrina Starke innemend en toegankelijk

Sabrina Starke heeft alles in huis om een wereldster te zijn. Een zwoele R&B stem, goede nummers en een dijk van een album “Yellow Brick Road”. Vanavond speelt ze met haar band in het Dolhuis te Dordrecht. Het Dolhuis is een locatie bij uitstek waar een prima sfeer gecreëerd kan worden voor intieme, zelfs dromerige concerten. Te beginnen met haar eigen intrepetatie van ‘Romeo & Juliet’ trakteert Starke ons de komende anderhalf uur op een repertoire van veertien goed klinkende en ritmische nummers die gekozen zijn van haar succes album “Yellow Brick Road” (2008) en haar nieuwste album ‘Outside The Box’ (2012) ‘Haar hit “Do For Love ” ontbreekt natuurlijk niet. We horen geen enkel nummer van haar tussendoor verschenen album ‘Bags & Suitcases’. De encore is het oude “Misundestood” van The Animals. Wat gaat er mis? Ondanks dat alle elementen voor een cosy evening aanwezig zijn, en de muziek zich sterk leent voor een prettig gehoor gaat er iets mis. De geluidsman geeft later ook wel toe dat het jammer is dat de muziek veel te hard staat voor dit genre. Vooral de drummer en de bassist produceren een enorm volume. Hierdoor komen de verfijnde details van Starke’s nummers niet geheel tot zijn recht. Ook Starke zelf neemt regelmatig een slok water om haar keel te ontspannen. En zelfs het gevoelige “Do For Love” is wat lawaaierig. Innemend en toegankelijk Het is wel duidelijk dat het publiek dat bestaat uit jongeren en stellen van middelbare leeftijd Starke veel credit geven. Ze zingen mee en zijn erg ingenomen met het feit dat Starke toegankelijk is. Bij de vraag of je de kans wilt waarnemen om met haar op het podium te swingen word ook gretig waargenomen. De muzikanten zelf genieten zichtbaar van de spontaniteit van het publiek, maar hebben ook plezier in hun eigen spel. Ondanks dat de oren tuiten weet ik dat ik luister naar iemand die veel in haar mars heeft. Iemand die het bezoek aan het Dolhuis de moeite waard maakt. Thuis zet ik haar muziek nog een keer op, en heb de volumeknop zelf in de hand. Wat een schitterende muziek, wat een sfeer, wat een mooi mens die Sabrina Starke.