Seafret Live @ SPOT Groningen

Seafret Live @ SPOT Groningen

8 febr 2020 (support TeePee)

2020-03-09 07:00:00 • min lezen

Pop / Singer-songwriter

Seafret Live @ SPOT Groningen

Het is de kleine binnen zaal van de Oosterpoort, dat erg klein en gezellig is. Toch is juist deze zaal volledig uitverkocht voor de Engelse band SeaFret. Of is het een duo met een drummer. Hoe dan ook de bezoekers verheugden zich op een prima avond

Het publiek werd eerst al prettig verrast met de band TeePee. Een trio uit Tsjechië die prachtige songs maakt. Of is dit ook een duo met dit keer een toetsenist die ook de beats bediend. Het wordt zo wel lekker vaag maar muzikaal was deze droompop heerlijk. Het duo was al eerder op bezoek in Groningen en wel ook het ESNS festival. Inmiddels zijn Miroslav Patocka en Tereza Lavickova  al 5 jaar bezig. De samenzang is heerlijk om naar te luisteren en de songs zijn boeiender dan op het eerste gehoor. Dit werd ook door het publiek positief opgepakt.

Wanneer de zanger met krullen Jack Sedman vrolijk het podium oploopt zien we hem er al plezier in hebben. Het is de laatste show van deze tour voordat ze terug naar Engeland gaan. Genietend loopt gitarist Harry Draper achter en aan en schuift de drummer achter zijn kit. De meeste mensen kennen het duo van het album Tell Me IT’sReal, maar men staat aan de vooravond van hun nieuw album ‘Most of Us Are Strangers’. Met dit titelnummer openen ze de avond.
Het is duidelijk dat Jack zonder moeite zijn prachtige stem laat galmen door de zaal. Met wat technische ondersteuning klinkt zijn stem als een klok. Hij weet dit met gemak de hele avond vol te houden en songs zoals ‘Unbreakable’’ , ‘Lie To Me’ of het stevigere ‘Fall en ‘Monsters’ worden vol passie en vol verwachting wat het publiek er van vindt, gespeeld. De meeste mensen hebben het album niet gehoord en volgen de heren met de songs van het eerste album zoals het ‘Wildfire’, ‘Be There’ en de meedeinende hit ‘Oceans’.
Het is wel helder dat het nieuwe album meer variatie in de songs geeft dan de akoestische song svan het debuut album.
Seafret is vooral overtuigend, charmant en kent de Engelse humor. Wanneer gitarist Harry de wenkbrauwen even optrekt is het grappig en genoeg voor Jack om de songs te beginnen.
Met het leukste nummer van het nieuwe album Be My Queen sluit het trio de gezellig avond af.

Zeker een act om weer te zien en in een grotere zaal, dat gun je ze, maar of men dit dan ook zo gezellig houdt is nog maar de vraag. Misschien volgende keer met een volledig band, dat werd wel wat gemist.

Pop / Singer-songwriter