Sheppard Kaleidoscope Eyes Live

Sheppard Kaleidoscope Eyes Live

Album live stream review

2021-02-28 07:00:00 • min lezen

Sheppard Kaleidoscope Eyes Live

Afgelopen weekend deed de Australische band Sheppard hun album presentatie live en dat werd gestreamd. Het album is dit weekend uitgekomen en kent heerlijke popsongs dat vol energie werd gebracht.

Wanneer een DJ in het donker het podium opkomt en de lp uit de hoes haalt, het op de draaitafel legt gaat het feest beginnen. Het instrumentaal titelstuk klinkt door de speakers, zodat de band kan opkomen. De band start hun show met het heerlijke ‘Die Young’.  Met gemak weten George en zijn zussen het feestje op te zwepen naar explosief meezingfeest. Zelf staan ze vooraan het podium en de begeleidingsband staat achter de band. Met een goede lichtshow is het in de stream ook prima mee te leven. In Australië (Brisbane)  is de lockdown opgeheven en zit de zaal weer lekker vol.

Opvallend is de kwaliteit. Het is goed gemixt alsof het rechtstreeks van de plaat komt, maar het is wel degelijk live. ‘Don’t Believe in Love’ , ‘Animals’ (wat 1 van de zussen zingt), ‘Symphony’, ze komen allemaal voorbij.
Het heerlijke ‘Symphony’ weet het publiek ook te pakken, waarna de lp weer even wordt gepakt om het intro van ‘Midsommar’ wordt in te luiden om vervolgens naar  MIA over te gaan. De single ‘Learning to Fly’ is alsof je naar het Eurovisie Songfestival zit te kijken en dan zouden ze hiermee zeker goed scoren. Na een uur weten ze te eindigen met het laatste nummer van het album ‘Lazy Love’. Als toegift brengen ze de hits ‘Coming Home’, ‘Kiss my Fat Ass’, ‘Let Me Down Easy’ en de wereldhit ‘Geronimo’.