2012-11-15 07:00:00 • 5 min lezen

Sherry Dyanne in Bird

Sherry Dyanne in Bird, Rotterdam (11 november)

Het is behoorlijk druk bij Bird op deze zondagmiddag. Vlak voor aanvangstijd van de show zien we Sherry door de voordeur komen en zich een weg banen door het publiek richting podium. Ze gunt zichzelf maar weinig voorbereidingstijd en stapt al snel het podium op samen met de gitarist. Haar stem voert je onmiddellijk terug naar vroeger tijden. Billie Holiday, Eartha Kitt, Esther Philips, een vleugje Diana Ross. Maar Sherry is nog jong. Ze kan ook grooven en swingen. Als de bassist en drummer aanschuiven wordt dat duidelijk. Just 'cause you're Pretty knalt er lekker in. Sherry wil graag dat het publiek meezingt, maar legt de lat daarvoor soms te hoog. De wil is er echter wel. Als ze het verzoeknummer All Along The Watchtower doet, moet ze toch even een spiekbriefje pakken. Drummer Gino Cochise ontpopt zich van een bescheiden begeleider met wollen muts tot een waar animal op drums. Sherry gunt hem de ruimte. Het publiek ook. Naast me zit een jongetje met de handen voor zijn oren. Aan het begin van het concert had hij nog tegen me gezegd dat hij later drummer wilde worden. Beetje hard, nu, toch wel. Sherry ziet het ook en wil bijna van het podium stappen om zich over het jongetje te ontfermen. Bij het laatste nummer vraagt Sherry of het publiek met haar wil meedansen. En verdomd, iedereen staat op en danst mee! Na afloop zie ik het jongetje met zijn broertje naar de muzikanten rennen om van alles te vragen. Sherry gaat haar cd signeren op het podium en er ontstaat een behoorlijke rij. Lekker, zo een zondagmiddag!

Tekst:  Jasper de Koster